Salam.

Hari ini budak-budak UMP semua cuti.

Baik hati betul UMP sekarang. Sejak dapat berita pelajar-pelajar UMP banyak bagi bantuan untuk mangsa banjir, siap masuk berita lagi. Terus pihak UMP bersemangat bagi lagi cuti dan kerahkan semua pelajar untuk turun bantu bersihkan rumah dan kawasan-kawasan banjir.

Hari ini aku juga tidak ketinggalan. Pagi-pagi sudah bersiap untuk turun padang. Lepas siap-siap sarapan pagi terus berkumpul. Sebelum bertolak mesti ada cakap-cakap dulu, gambar-gambar dulu, kemudian baru bertolak ke destinasi.

Aku bersama geng-geng sampai je di destinasi terus cari tempat nak bersihkan kawasan. Amboi bukan main teruk lagi tempat yang kami pergi. Kesian pun ada. Habis semua barang-barang musnah. Bau dia tak payah cakap lah, memang tak boleh tahan.

Lebih kurang 4 jam kami di sana. Bersih-bersih apa yang patut. Buang-buang barang yang tak perlu. Cukup masa kami pun pulang.

Walaupun sekejap kami membantu. Harap-harap ada manfaat jugalah kedatangan kami. Kita doakan lah mangsa-mangsa banjir ni supaya Allah permudahkan urusan mereka.

Wassalam..

Post a Comment

komen sikit?

Previous Post Next Post