Tuesday, September 13, 2011

Kehidupan di kampus

Apa khabar rakan-rakan blogger semua? Aku harap semuanya sihat-sihat belaka hendaknya di samping keluarga tercinta. Bagaimana raya tahun ini? Seronok tak? Ini bukan surat kiriman tak rasmi tau. Ni intro untuk kali ni. Mantap kan?

Sudah hampir seminggu aku berada di Ump ni. Terasa sudah semakin dewasa bila berada di sini. Tengok sahaja cara penulisan aku sekarang sudah tahu aku sudah dewasa. Malas lah nak berlagak kan.

Bukan apa kawan-kawan, bila sahaja sambung belajar di sini aku telah menjadi muda kembali. Rakan-rakan sebilik aku semuanya muda-muda jelita. Umur mereka fresh lagi 19 dan 20 tahun. Semua akan memandang aku dengan tinggi. Sebab aku kan abaang. Jadi semua hal termasuk yang remeh temeh akan perlu mendapat kebenaran aku. Contohnya macam ni, (baca dalam nada adik menyoal abang)

" Abang, ampaian kain ni nak letak mana ni? Dalam ke luar bang? "

" Abang, saya tutup lampu ya bang? "

" Bang, saya tutup kipas ya bang? "

Korang fikir apa? Tu perbualan antara abang dan adik. Bukan laki bini tahu. Tapi nampak kan. Semua kena tanya aku.

Kadang-kadang nak basuh berak pun diorang tanya aku mahu guna tangan mana. Aku jawab saja guna kaki kanan. Dia pun marah dan kata, janganlah main-main, kaki saya kan luka, mana boleh guna kaki. Tangan je boleh. Oh. Nampak kurang matang buat lawak macam ni kan.

Takpe yang penting ada hiburan untuk entri ni. Jadi kesimpulannya aku gembira berada di sini. Aku gembira menjadi abang kepada mereka semua. Semoga aku menjadi ketua keluarga yang mithali.

7 comments:

DuniakuAbstrak said...

Bang... nak terajang sikit boleh?

haha

selamat menempuh liku-liku universitas

rafiq said...

adik nak terajang banyak pun abang suka..kakaka

tenkiu bro..

Freaky said...

bang nak kentut sket bang. hahaha

rafiq said...

adik memang nak makan kaki kan..haha

Liquid said...

selamat menjadi sentudent balik.... wa pon baru pas mggu orentasi ni uhu

hanaahmad said...

taknak pergi kelas boleh tak bang? kih3. selamat menjadi student kembali ya bro. :)

rafiq said...

liquid anuar, time kash2.. lu pun sama yaaa..

hana, boleh je dik no poblem..hehe.. tenks hana...