Wednesday, July 13, 2011

Bentong comel

Bentong. Bandar yang indah. Penuh dengan tumbuhan kehijauan. Siapa tak kenal Bentong? Memang hulu. Bukan Bentong hulu. Orang yang tak kenal Bentong tu hulu. Berbulu je siapa cakap Bentong hulu. Tapi memang hulu pun. Lalu berbulu dengan diri sendiri.

Eeee gatal hidung cakap lu lu lu ni.

Okay hari ni nak cerita pasal Bentong. Orang-orang Bentong ni comel. Semuanya wajah comel-comel. Tak caya tengok aku. Comel tak? Siapa cakap tak comel aku sumpah dia tak comel jugak. Sumpahan aku ada sengggat oh. Takut tak takut tak? Tau pun takut. Oleh itu baik cakap aku comel.

Bukan tu saja. Orang bentong punya loghat juga comel. Ramai yang tidak perasan sebenarnya Bentong ada loghat. Orang Bentong pun kadang-kadang tak tahu. Orang Bentong pun tak tahu? Apa benda ni? ptuihh. Okay bagi yang tak tahu tu. Contoh dia macam,

" Ko ni nape tak kerja hah Samad? " (mengapa engkau tidak kerja oh Samad)

" Aku malaih lah. penait! " ( aku berasa malas. penat)

" Malaih malaih. Cemane nak jadi jutawan kalo engko asik ski malaih-malaih hah sengei." (malas malas. bagaimana mahu menjadi jutawan jika engkau asyik skill malas-malas oh sengal)

Perasan tak ada beberapa perkataan yang menujukkan loghat Bentong? Perasan. Baguslah. Kalau tak perasan baca balik sampai perasan. Ada banyak lagi perkataan lain seperti pedo'oh, habat, dan banyak lagi yang diguna di Bentong. Tapi sini aku bagi contoh sikit je. Comey kan? Comey kan? Aku tau dah. Aku memang comel. Thanks.

Anda nak comel jugak? Datanglah Bentong. Jom sama-sama comelkan diri di Bentong. Kita jumpa di sana di sana di sana..

24 comments:

myMOONyet said...

ko duduk bentong pahang ke? lorrr~ kampung hakak hipar aku kot ^^

rafiq said...

hakak hipar ko hape hame? hane hahu haku henal. ha ambik ko nk sgt h sgt..haha

VFN said...

Kalau aku dtg bentong,aku tumpang umah ko bley?

DuniakuAbstrak said...

ah comel tak macho langsung..haha

Kapten Atok said...

aku suka sengei ja

muhamad hanif said...

wzahahaa..

kau memang tersangat COMEL tautau..



LALLALALLAAA

hanaahmad said...

habis comel la ni? senggggaaatttt..ahaha

Pyka Rahmat said...

konon comellah duduk bentong? booo muka lu boooo haha

Freaky said...

" malaih " tu macam loghat kedah je

oranglidi said...

member ak orang jngka, ada gak sket2 prsamaan disitu. ak baru tau bentong ada slang sndiri. hehe..

Anonymous said...

mcm loghat amazon selatan jerk..grrgrr -hana harajuku :P-

echaRierie said...

waa..belajar bahasa baru hari ni..

btw, xpenah lg pg bentong..pg raub penah la..hihi

rafiq said...

faryn, kompom boleh! haha

ayul, yela yela.. amik la Macho nah nah.. haha

atok, atok sengei kan atok? haha

hanif, pehh nak menangis ni.. pehh..tsk tsk..haha

hana, habisss..haha.. jaga2 gua ada sengggat..

pyka, peh rasa nak simbah air basuh tgn kat lu..haha

freaky, boleh jugak kalau ko nak rasa camtu..haha

oranglidi, slang ni tk rmai org pkai sb kbyakannye cakap key ell je..huhuhu

hana kona, lu memang tak syg lu punya nyawa..hahaha

rafiq said...

echa, belaja sgt lah kan..haha.. meh la bentong sekali sekale meh..

sue. said...

hello orang bentongggg

ieqa said...

My kampung kat Bentong.
So I am comel laa :D

najihah sahami said...

haha....duta bentong eh..?






















err...mana tau 17 ogos tu?

Liyana Zahim said...

Sy bimbang mjadi comel.. Bimbang kne gune2.. Jd, tdk mengapelah.. Tdk mau ke bentong~

vampire's lovex said...

hahahhaa....malaih aku nk p bentong,nnti kena sumpahan comel..

aku dah sedia comel kot..ehem..kbai hahaha

cik helena said...

yeke bentong cakap camtu??malaih pulak aku.hahahah

rafiq said...

sue, hai... satu malaysia...haha

ieqa, memang sah! ur atok n nenek comel..hehe

najihah, boleh jugk klau ko nk kate gitu..haha.. mesti la tau tgk kaki la weh.. teror..haha

liyana, mengade la ko..haha

esah, lu memang comel. tergode gile. puii.haha

cik helena, betol gak kadang2..haha.. jom malaih ramei2..haha

Izzat Nazmi Saiful Bahri said...

nak kena belajar loghat bentong kalau nak g sane...huh~

Nurain Suhada said...

bentong !!! sumpah rindu giler nak balek kampong halaman aku tu, :')
salam perkenalan orang bentong !

*bentong tak hulu okey, tempat dea superb, tenang !*

rafiq said...

izzat, wajib.. lu berani lu belajar..haha

nurain, sumpah aku pun rindu..haha.. dtg bentong calling2 la aku..