Sunday, April 10, 2011

Hensem tapi gila

Dalam banyak-banyak kawan. Kawan apa yang baik? Jawapannya ialah... kawan baik! Okay itu tak penting. Itu cuma pendahuluan cerita.

Ini cerita dia. Aku ada seorang kawan. Dia ni mempunyai otak yang lebih kurang dengan pesakit wad bahagia seksyen 21 shah alam. Aku hentam alamat tu. Tapi otak dia memang tak berapa betul kadang-kadang. Tapi dia memang hensem dan digilai ramai. Nama dia Muin (bukan nama sebenar lah tapi)

Muin ni dalam gila-gila dia pun tetapi bab ayat mengayat awek dia nombor 1. Ada sekali tu ada seorang awek kacau Muin. Muin tengking awek tu guna mesej. Tak serik. Awek tu tetap kacau juga.

Suatu hari awek tu mesej lagi. Muin tiba-tiba jadi baik. Muin mesej awek tu.

'Awak, jom kite kaple.'

Awek tu pun terkejut. Gembira betul awek tu. Awek tu cakap dekat Muin,

'Eh betul ke ni? Janganlah main-main.'

Muin jawab,

'Eh betul lah. Serius ni.'

Awek tu suka sangat sebab dia sudah lama syok dekat Muin gila. Awek tu pun cakap.

'Ok saya setuju. Mulai sekarang awak jadi pakwe sy ye.

Muin terkejut.

' Janganlah menggelabah. Kenapa saya jadi pakwe awak pulak? Sy cakap kaple tadi tu maksudnya saya nak sekapale (sekepala) dengan awak. Saya nak geng dengan awk. Bukan couple lah.'

Awek itu terus membenci Muin gila buat selama-lamanya.

21 comments:

oranglidi said...

awek tu lawa x? tu persoalan utama.

aku rasa muin tu ko. hahahha!

rafiq said...

Lawa. malangnya Muin ialah bukan aku. Aku tak hensem.

oranglidi said...

eleh. rendah diri konon.

tapi aku respek si muin tu.

Razman said...

Selamat Datang ke blog Muhamad Rafiq bin Hasrudin.

Misshy Innz said...

jangan kejam sangat boleh tak rafiq ? =.='

vidadarisakura said...

eleh. cerita kapel2 la pulak.

Liquid said...

nasib baik aku dulu tinggal kat seksyen 24...
kalo 21 ley jmpe muin... eh...

nurain said...

keji nye muin 2~

rafiq said...

oranglidi, betul apa. walaupun aku tak hensem. aku sedar. tak macam razman.

razman, serius. aku rasa hot bila tulis header macam tu.

innz, uiks bukan aku la...

vi, nant aku ade cerita untuk ko. tunggu...

liquid, nak aku tolong sampaikan ko ke ss21?

nurain, betul tu. hensem tapi keji.

oranglidi said...

kah3.

[siap nk buat crita utk vivi]

Sasa Al-Sharif said...

zaman sekolah dulu aku penah gurau kata lob2 kat sorang awek. tak pasal2 dia pun lob2 jugak. dem

rafiq said...

oranglidi, lu tungguu..

sasa, die dah lame bekenan kat kau la tu..

K2r~90 said...

cam citer ko jer weh ..








huhuhh

rafiq said...

k2r, aish mane ade...

CiK LeHa said...

odahal muin 2 awk kn..huhuhu...
cian gler kt awekz 2..mmg jaat gler muin 2..

rafiq said...

muin la muin tu. muin ngan rafiq kan jauh?

@syikin said...

muin rafiq...hehe,,name baru..cian awek tu..mrendah diri la plak..klu da hensem tu ngaku je la encik rafiq ui...

rafiq said...

amboi sedap letak name ye. nak kena? ye ye ku sedar siapa diri ini..

@syikin said...

kene ape??ade berani??muin rafiq.........hehe

rafiq said...

mencabaq nmpk. ang tunggu ang tunggu..

@syikin said...

oh yeahhh??haha..wa tunggu..kalu muin rafiq pnye pasal,agknye nt kin yg gila..haha