Tuesday, November 17, 2009

Permainan hulubalang raja yang timbang rasa

Semua rakyat Malaysia suka melancong. Begitu juga saya. Saya suka melancong ke tempat-tempat yang menarik sahaja. Tempat yang tidak menarik saya tidak suka sangat melancong. Kalau saya melancong juga maknanya saya tak tahu lagi tempat itu menarik atau tidak.

Okay,

Apekejadahnya aku cakap macam karangan darjah enam ini. Eh tapi aku rasa mungkin karangan darjah dua pula. Sebab karangannya macam lurus sangat. Tak tahu lah macam karangan darjah berapa tetapi yang penting ialah macam karangan budak sekolah rendah lah. Maknanya darjah satu dua tiga empat lima atau enam.


Apekejadahnya aku mengarut ini.

Okaylah sebenarnya aku tiada apa hendak cerita. Aku cuma hendak cerita bahawa aku pergi shooting tadi. Bajet macam krew filem lah hendak shooting shooting. Kawan aku pun cakap,

" FUYO MACAM BRADER-BRADER LAH NAK PEGI SHOOTING"

" NANTI KALAU KAU JADI ARTIS AKU NAK JADI DRIVER KAU BOLEH TAK?"

" AKU RASA KAU TAK BAYAR LAGI TEH TARIK TADI KAN"

Kami (5 orang) pergi ke Kuala Terengganu yang terletak di negeri Terengganu. Macam-macam tempat kami pergi seperti lapangan terbang Kuala Terengganu, pasar payang, jalan kampung cina, dan sebagainya.

Yang terakhir tempat kami pergi ialah pantai batu buruk. Di sana aku dapat belajar mengimbangkan diri. Walaupun agak sukar tetapi aku berjaya juga. Percaya atau tidak kami(berdua) berjaya melakukannya. Sekian. Jumpa lagi.

Bukan kanak-kanak riang.

11 comments:

cik EPAL said...

macam kanak kanak riang jee..

klik mister potato ;)

suezensuzanna said...

hehehhe.... melancong ehh...same arr.. me too..suke melancong!

pretty betty said...

huhuh..mcm budak2..

p/s: klw x keberatan follow lah blog sy:)

imHepPie said...

eh aku rasa tyme tadika dulu pon aku da boleh wat karangan camtu hahaha

oranglidi said...

tengganu.

:: Cikgu Wiween :: said...

Oleh sbb Muhammad rafiq baru darjah 2, x jadik laa ajak tgk wyg cerita 2012. tunggu cukup umur (@_@)

yg pasti nampak jambu air habis muhamad rafiq dlm gambar yg first tu. eheheheh

Melz said...

hahaha kalau kanan2 riang apa salahnya :P

neway salam singgah.pertama kali datang nie :P

.rafiq. said...

cik epal: mesti comel aku kan?haha

suezen: jom pegi melancong kt indon.hehe

pretty: thnx singgah. okay sudah folow.hehe

imHeppie: haha kau lagi cepat la dpd aku.

oranglidi: ganu kiteee.hehehe

cikgu wiween: aiseh. tkleh ke. ok lah jadi matang (*_*).ehehe. haha nasib baik bkn jambu batu.

melz: ye lah kan. kanak2 pun tkleh imbang camtu.hehe. thnx singgah.

Fatt Chin Choy said...

ko orang terengganu rupanya

.rafiq. said...

ganu boh. ngaji sini.hehe

chokio_nia said...

aku pasti ko jatuh tergolek due tiga kali br berjaya imbang bdn kan??tahniah..