Monday, August 31, 2009

Apakah erti kemerdekaan bagi kamu

Aku bukan sengaja buat macam ini. Mungkin kerana terpaksa atau keadaan yang memaksa aku buat macam ini. Aku pun macam tak nak buat macam ini tapi tapi.

Kita semua tahu hari ini hari merdeka. So aku sebelum apa-apa aku nak ucapkan SELAMAT HARI MERDEKA kepada semua pelanggan eh eh kepada semua penduduk di Malaysia ini.

Okay kita semua juga tahu hari merdeka jatuh pada hari isnin dan bukan hari ahad. Cis kenapa aku berada di Terengganu. Hari ahad adalah hari pejabat okay hari pejabat.

"HELLO CIK"

"YA SAYA"

" SAYA NI RAFIQ"

"YA"

" CIK, ESOK ADA KELAS TAK?"

" EMMM. ADA"

"ALAA CIK, ESOK KELAS CIK JE ADA"

"EMM TAKPELAA"

"ERR OKAY CIK"

Aiseh, isnin cuti pun ahad ada kelas.

Bila rasa sakit perut kadang-kadang mesti kita akan ke tandas. Tapi hari itu aku tak ke tandas macam biasa tapi aku terus ke sebuah klinik. Aku jumpa doktor lepas itu doktor cakap perut aku masuk angin. Dia bagi ubat untuk angin dan beritahu perut aku bukan gastrik tapi hanya dimasuki angin.

"DOKTOR"

"YA ADA APA"

"BOLEH BAGI MC TAK?"

"OH PAGI NI TAK BOLEH TAPI PETANG BOLEH LAH"

"SAYA NAK MC UNTUK ESOK"

"HARI AHAD YA?"

"YA"

"OKAY HARI AHAD BOLEH"

Aku dah rasa lega sekarang. Cuti aku dah menjadi empat hari bermula hari jumaat. Aku dapat mc untuk hari ahad. Dan aku rasa aku dah merdeka lah. Kau rasa tak?

6 comments:

~nEeYsA~ said...

waahh..
aku dpt rsa erti kemerdakaan bgi ko pda saat dktr bgi mc tu..
hihi..
merdeka!

p/s:hepi independence day too!

yoro okino said...

aku pon..
leh 4 hari gak cutii
heheh..klu seminggu merdeka abis laa

oranglidi said...

hahaha.. best duk tganu.

merdeka=minda merdeka

F A R Y N said...

pastu sure ko tak pose kan?
merdeka tak rasanya?
ahahahaha

Boo™ said...

yeah merdeka dr kelas mungkin :D

.kakijalan. said...

neeysa: aku rasa nak merdeka lagi lah.haha

yoro okino: minggu depan ade cuti lagi hari isnin.aihh

oranglidi: haha memang merdeka habis. makan ikan banyak2

faryn: kalau tak puasa tengok kau boleh?haha

boo: betol3 salah.haha upin ipin versi lanun.