Monday, May 11, 2009

topi ajaib dan kipas sedap


Aku pernah terfikir nak cipta macam-macam benda yang boleh menyenangkan hidup kita.Korang juga bukan. Aku bagi satu contoh, aku pernah terfikir nak cipta mesin urut. Mesin tu mesti pandai mengurut macam tukang urut. Macam abdul wahab dan abdul wahib. Kira aku jadi saudagar unta tu.


"WOW!!"

Hari tu aku lepak dengan anak-anak/kanak-kanak/budak-budak kecil di taman tercinta sungai marong. Masa tu waktu petang. Memang ramai anak-anak/kanak-kanak/budak-budak kecil sedang bermain tak kira la kejar-kejar atau lari-lari atau lompat-lompat. Aku pun sengaja duduk bersama mereka dan kelihatan aku seperti bapa melayan anak-anaknya.haha.

Sebenarnya aku masih muda okay. Nia Salina tak percaya aku muda. Aku rasa sangat seronok dapat melepak bersama anak-anak/kanak-kanak/budak-budak kecil ini. Anak-anak/ ok ok cukup la tulis panjang-panjang. Aku singkatkan panggilan kepada 'mereka'. Mereka kelihatan sangat seronok bermain menyebabkan aku terasa seronok juga walaupun aku hanya duduk sahaja.

Tiba-tiba seorang rakan daripada mereka membawa satu peralatan canggih.


topi ni sangat canggih bukan?



Wah aku sangat teruja melihatnya. Haha kanak-kanak gila aku. Aku pun meminjam topi itu daripada rakan mereka itu. Aku memakai topi tersebut dan waktu itu terasa dunia ni bergoncang bagaikan hampir kiamat. ok ok tipu. Aku pakai topi tu dan terasa la macam aku jadi artis sekejap kerana diperhatikan oleh mereka semua sambil berkata, "WOW CANGGIH BETUL LA ABANG TU", atau "GILA MUDA NYA ABANG TU".

Selepas itu aku pun sempat menjadi model kepada topi tersebut. Harap-harap lepas ni syarikat dindang atau tora-tora nak ambil aku jadi model mereka la. Okay tak?


topi ni ada kipas dengan sunglasses tau.



orang cakap aku comel. kenapa bukan kacak? aku tak puas hati betul.

16 comments:

ファラ said...

heheheh...
bagusla topi ni..
3 in 1..
wewewwe~~~
comel lg better dari ensem..
:)

.kakijalan. said...

fara aqila: ingat nak tambah goggle kat topi. boleh jadi 4 in 1.hehe.
eh kacak la besh!

dLa said...

bkn dindang laa,
dingdong baru btoi.

~nEeYsA~ said...

haha..
mmg kiut topi tu...
nk stu ley?
hehehe...

FuzZ said...

yg smenanye dingdang kn?dondang sayang pn bole.eh..kiut aa ko pkai topi tuh wes.ce ko pkai,then g de sto.bkn kanak2 je,org tua pn akn kate ko gile glamer.bg aku,kiut lg better aa dr nsem.nsem terlalu abstrak utk ko.sekian.

FuzZ said...

baru aku pasan.gmbr atromen weh kt topi tuh..hahaha.xle bla kalo ko pakai weh

BudAk hijAu said...

hahahahahah...
mne k dapat topi 2 weh...nk jugak 1..

.kakijalan. said...

dla: eh baru btoi? btoi tu macam merujuk kamu orang bentong. btoi?

neeysa: heh. kiut dan canggih bukan. beli kat pulau pinang tau.

fuzz: aku tak nak jadi gila macam kau okay. abstrak? adakah sangat tak sesuai?cis.

budak hijau: heheh. mintak kat ultromen ari tuh.
haha.

Nuts said...

bersyukur la sekurang2 nya kau comel...

.kakijalan. said...

eh betul la. syukur. kau juga comel.

HazirahMahadzir said...

err..dulu kalau ada duit lebih,Jojo adelah lebih best..

.kakijalan. said...

kau tahu pada waktu itu jojo adalah sangat mahal jika dibandingkan dengan dingdang. okay betul dingdang.

Nadia said...

hihi. canggih canggih. :p

.kakijalan. said...

kau juga tertarik bukan. belilah untuk adik kamu.hehe

+MisZ NuRuL+ said...

haha comel??sesuaikah??hehe
kacak??perlukah anda?kui3 :DD
senang kate,,kamo kawaii jep!! adehh la~ hua3 :DD *mepek jep dak ne..aiyo~*

milimilo said...

memang ajaib..aku pnah gak batak tgok brg pelik dak2 skola skrg..heee :)