Assalamualaikum..wbt..

Boleh dikatakan setiap hari aku berkeinginan untuk update blog. Tetapi selalunya keinginan itu tidak kesampaian.

Sekarang aku sudah menjadi peniaga yang cukup sibuk. Siang malam asyik berniaga. Ini pun baru habis berniaga. Penat belum hilang lagi.

Sekarang masa aku selalu di habiskan di masjid. Masjid sudah menjadi tempat aku berehat, buat kerja, dan tidur. Aku pun tak tahu mengapa sudah lama tidak tidur di bilik. Masjid juga menjadi pilihan.
 

Baru tadi aku macam biasa selepas berniaga akan pulang ke masjid. Tetapi kelihatan ramai wanita-wanita di dalam. Itu aku tidak kisah. Tapi yang kisahnya ialah ada diantara mereka yang tidak menutup aurat. Terus tidak jadi masuk. Aku tidak punya kekuatan untuk halang mereka. Jadi aku hanya biarkan.

Tadi ada majlis sesi dialog pelajar perempuan bersama pengurus hostel. Tempatnya sudah bagus iaitu dalam masjid. Tetapi ianya jadi tidak bagus bila ada di kalangan mereka tak memakai tudung. Ianya jelas tidak menghormati masjid. Rumah Allah.

Puncanya ialah apa? Ialah sebab kelemahan iman. Jadi pentingnya kita usaha atas iman. Bila iman kuat, semua perintah Allah kita dapat buat. Larangan Allah kita dapat tinggalkan. Sebaliknya bila iman lemah, nak ucap Subhanallah pun susah, apatah lagi nak tunaikan perintah Allah yang lebih berat.

Marilah kita berfikir sejenak tahap iman kita. Di manakah kita nanti ditempatkan?

Wassalam..

Post a Comment

komen sikit?

Previous Post Next Post