Monday, October 15, 2012

Cafe karkun

Assalamualaikum..wbt..

Hari ini merupakan hari yang cukup bertuah buat aku. Dalam kesibukan pelajar-pelajar UMP bergerak ke kelas, aku masih lagi berada di bilik hostel bersenang-lenang. Siap boleh update blog lagi.

Sebenarnya hari ni ada satu kelas cancel. Dan kebetulan hari ini hanya ada satu kelas. So memang gembira lah hari ini, sepanjang hari tiada kelas. Yeah, mari tidur!

Sebelum hendak tidur tu aku mahu beritahu lah berita gembira. Dekat perkampungan aku (dipanggil KK2)  sekarang ni ada cafeteria baru. Satu lagi tempat menyerbu bagi budak-budak KK2 setiap hari. Sebelum ni cafe ni selalu tukar-tukar pemilik. Aku pun tak tahu kenapa. Aku pun sebelum ni jarang ke situ.

Tapi kali ini apa yang istimewanya ialah pemilik baru tersebut. Masa pertama kali aku ke sana, aku nampak pekerjanya masing-masing bertutup kepala. Yakni memakai kopiah. Aku ada makan di sana. Boleh tahan sedap juga masakannya. Rupa-rupanya mereka ialah rakan dakwah atau juga dipanggil karkun.

Selepas ini tak perlu risau lagi untuk mencari kedai makan. Nak cari makanan yang pasti ada zikir boleh terus ke cafe baru tersebut. Makanan yang ada zikir ini pasti ada berkat. Kalau sebelum ni bukan tiada zikir, cuma tak pasti sahaja. Tengoklah kadang-kadang tukang masaknya pun tidak tutup aurat dengan sempurna. Bagaimana nak ada keberkatan bukan.

Sekarang cafe sudah ada nama baru. Boleh panggil Cafe karkun.

Ok, dah boleh tidur. hehehe

Wassalam..