Monday, September 24, 2012

Semut mengganas!

Assalamualaikum...wbt..

Ganas tak gambar semut di atas?

Begitulah mengganasnya semut api di rumah aku ini. Asal malam sahaja mula lah mereka beroperasi. Pasti penuh tandas  rumah aku. Pelik sungguh.

Lebih kurang pukul 7 malam macam tu semut-semut ni akan penuh dekat dalam tandas. Dekat kepala paip mereka akan kelihatan begitu sibuk sekali. Dekat lantai juga penuh semut-semut ni berkeliaran. Kalau sesiapa nak guna tandas memang kena hati-hati lah. Kalau tak memang mati lah semut-semut sekalian dipijak.

Aku nak siram kesian pulak. Habis mereka tenggelam ke dalam lubang. Kalau boleh halau ok lah jugak. Tapi tak tahu pula caranya.

Lalu aku pun search lah cara-caranya. Jumpalah blog ini. Lepas ni boleh lah hidup dengan aman kawan-kawanku. Tak perlu ada kerisauan lagi.

Wassalam..

4 comments:

cik pika said...

petua utk halau nyamuk x de?

Muhammad Rafiq bin Hasrudin said...

ade. tanya je uncle google..heehe

cik pika said...

baik x yah tye... *sigh

Muhammad Rafiq bin Hasrudin said...

hehe. petua halau nyamuk senang je. beli la ubat nyamuk..:p