Assalamualaikum...wbt..

Semalam pagi-pagi lagi dah bangun pagi. Biasa memang bangun pagi jugak. Tapi semalam lebih awal sedikit. Lepas siap sembahyang subuh terus siap-siap nak keluar. Bergerak terus naik bas.

Destinasi semalam ialah Maahad Tahfiz Tanjung Lumpur. Ada sedikit program bersama MAMPAN. Mesti ada yang tak tahu MAMPAN tu menda. MAMPAN ialah persatuan yang ditubuhkan khas untuk anak-anak pahang. So semalam merupakan salah satu lah program anjuran MAMPAN ni.

Sampai sana ada sesi temu bual dengan MB Pahang. Tanya tu tanya ni lepas tu habis. Lepas tu ada forum pula bersama ADUN Guai dan beberapa lagi panel. Semua macam ada unsur-unsur politik je. Tapi aku buat tak kisah.

Baca: Tempat Menarik di Temerloh

Apa yang istimewanya ialah tempat berlangsungnya program tersebut. Iaitu dekat Maahad Tahfiz itu. Tempatnya sangat cantik. Aman saja aku rasa. Dengan angin sepoi-sepoi bahasa ditambah dengan pokok-pokok yang tersusun cantik, membuatkan aku terpesona. (ayat bukan main)

Aku sempat lah bertanya dengan salah seorang pelajar disana. Dia kata disana pelajar ada yang lepas UPSR, ada yang lepasan SPM. Mereka belajar akademik dan juga menghafaz al-Quran. Kalau lepas UPSR mereka akan hafaz 6 juz setiap tahun sehingga lah habis tingkatan 5. Bagi lepasan SPM pula mereka akan ambil masa 3 tahun untuk habiskan 30 juz al-Quran. Sangat menarik.

Dulu aku ada cita-cita juga untuk jadi hafiz. Belum masanya lagi agaknya. Hah aku berniat nak masukkan adik aku kat kat sini. Ataupun anak aku nanti. (lambat lagi la tu)

Sesiapa yang berniat tu bolehlah hantar anak/adik mereka ke sini. Bagus tempatnya.

Maahad Tahfiz Negeri Pahang

Tenang bukan?

ps, gambar dicilok dari uncle google.




Wassalam..

7 Comments

komen sikit?

kero - chan said…
best sebenarnye dpt msuk tahfiz.. tenang jiwa.. =)
*dia junior kos awk.. kalau bertembung mesti cam dak psmza..
betul tu.. sape?
akmal? ayu? emy?
almk tk kenal pulk cik ely yg mane.. name penuh die ape?
kero - chan said…
en. rafiq nk cari dia kea?
tak lah. saje tanye. tknak cari pun..
kero - chan said…
kite pon x nk kacau dia dh.. heppy without me.. =)
Previous Post Next Post