Friday, November 4, 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA!

Orang semua sudah balik. Kelam kabut macam awan nak runtuh. Terkejar sana terkejar sini. Tinggal lah dua tiga lagi dekat Universiti Malaysia Pahang ni. Termasuk la aku. Aku bukan tak balik. Mana boleh tak boleh weh. Mesti balik. Tapi aku balik lambat sikit. Mahu selesaikan sedikit urusan petang ni. Mungkin malam baru bergerak.

Tadi baru aku dengar khutbah Jumaat pasal hari esok. Esok semua orang yang sedang buat haji akan Wukuf di Arafah. Jadi kita semua disunatkan untuk berpuasa Arafah. So sesiapa yang boleh berpuasa tu janganlah lepas peluang ni. Yang nak ganti tu boleh buat sekali kan.

Jadi sempena hari raya ni aku ucapkan Selamat Hari Raya aidiladha! Dan selamat menjalani ibadah korban! Bagi pelajar-pelajar Uni aku nak pesan, raya-raya juga solat jangan lupa.

3 comments:

hanaahmad said...

untunglah. aku gak kena kerja time raya. hue hue hue

rafiq said...

takpa2.. satu pengorbanan kau lakukan.. :)

Anonymous said...

mengapa tidak:)