Tuesday, October 11, 2011

Hobi Kamal

Ada sorang budak. Nama dia Kamal (bukan nama sebenarnya pun). Dia ni suka sangat mendengar muzik. Memang best hobi dia. Dari muzik balada, muzik rock, muzik hindustan. Semua dia hafal. Bukan nak kata apa lah, dia memang terror wacakaplu.

Tapi kan. Ada satu je dia tak terror. Dia tak terror menyanyi ikut masa. Kalau boleh tiap-tiap masa dia nak nyanyi. Dalam jamban, luar jamban, tepi jamban, tengah jamban. Semua lah dia boleh nyanyi.

Itu aiman tak kisah lah. Biarlah Kamal nak nyanyi mana-mana pun kan. Aiman memang tak kisah. Yang aiman kisahnya, bila tengah studi. Takkan lah nak nyanyi-nyanyi jugak kan. Orang lain nak tudi, dia memekak. Mengganggu lah orang lain. Tak patut kan Kamal ni.

Takpelah nanti aku nasihatkan Kamal. Kamal ni pun tau lah hobi tu best. Tapi jangan menonjol sangat hobi tu. Tak elok.

5 comments:

DuniakuAbstrak said...

tumbuk telor dia

rafiq said...

ok baik.

Liquid said...

suh dia masuk akademi fantasia, bole la dia belajar menyanyi sambil menyanyi.... eh

hanaahmad said...

suruh die berzikir plak.

rafiq said...

liquid, kan tengah kuliah ni. camne nk msuk af nye pun?

hana, benar. dpt gak pahala kan. setuju.