Friday, June 3, 2011

Susah nak kawal

Sempat lagi rasanya nak update entri baru sebelum solat Jumaat ni. Harap-harap tiada golongan Adam lagi selepas ini yang masih mengadap laptop. Sekarang ni tidak mengapa lagi. Masih sempat lagi. Kemain banyak lagi perkataan lagi.

Kita selalunya akan rasa apa yang berlaku dekat diri kita. Perubahan atau perlakuan yang kita lakukan kita sendiri yang akan sedari. Aku bagi satu situasi yang kadang-kadang kita akan terfikir,

Seorang makcik akan kata,

" belilah kereta tiga, satu boleh bawa pergi pasar, satu pergi sekolah, satu pergi taman."

Lalu seorang yang berhati mulia akan cakap,

" Hihihi banyaknya makcik nak beli kereta. "

Tapi bagi orang macam aku, dalam hati aku jawap,

" Apa la makcik ni nak beli kereta banyak-banyak. Membazir betul. Tak patut tak patut!"

Memang pelik lah. Akhir-akhir ni selalu sahaja mahu naik angin. Walaupun tak terluah dengan kata-kata. Tapi bila ada seseorang cakap, mesti ada yang aku tidak puas hati. Padahal orang tu cakap dengan orang lain. Dan orang lain itu boleh jawap dengan tenang sahaja. Aku sahaja yang tidak puas hati tiba-tiba.

Kenapa entah.

4 comments:

DuniakuAbstrak said...

kerana kau terlampau prihatin mungkin..keh3

rafiq said...

tak tau la. nak kata senggugut pun takde.

vidadarisakura said...

ada saitan la tu. hahaha

rafiq said...

tuuu la pasal. setan bewtul setan ni.