Thursday, June 2, 2011

Salleh Yaakob, Pakcik, dan Razman

Nampaknya Salleh Yaakob sudah kahwin 4. Cukup kuota empat orang dalam Islam. Razman bila lagi pula kan?

Kenapa tiba-tiba aku kata Razman? Hari itu aku ada jumpa seorang pakcik ni. Muka dia lebih kurang Razman. Aku syak masa muda muka mereka memang sama. Cuma sekarang dia sudah tua dan mempunyai 4 isteri dan 25 anak. Bezanya Razman masih muda dan masih belum ada satu pun lagi. Yang sama hanyalah hidung mereka.

Apa yang lebih penting dekat sini sebenarnya aku hendak kaitkan dengan ketiga-tiga orang ini.

Aku ada terbaca tentang pasangan Salleh memberi komen dekat surat khabar, lebih kurang macam ni,

" sikap lucu abang Salleh yang membuatkan hati saya tertarik padanya."

Jadinya orang yang lucu mempunyai peluang yang cerah untuk berbini empat. Samalah macam pakcik yang aku jumpa hari tu. Boleh tahan kelakar juga orangnya.
Dan sama juga untuk Razman. Sebab Razman ni kelakar orangnya.

Maksud aku peluang ya.
Bukan bermakna hasrat.
Paham kan?

Aku tak kelakar.
Selalunya mesti dapat satu bini sahaja.
Takleh jadi ni.

8 comments:

Freaky said...

emm emm aku nak jadi seorang yang kelakar la. huhuhu ampoonn..

Gila Stylo Ah

rafiq said...

baguih.. cerah cerahhh.

Razman said...

fakta tu salah ye. aku sudah ada 1. aku ngan aza sudah bernikah mac lepas. cuma tak duduk sekali sebab dia masih belajar.

oranglidi said...

razman dah kluarkan statement tuuu.. leh masuk melodi. hahahaha.

ak memang kagum la dgn salleh yakob tu.. dahle kaya, baik budi bahasa, kelakar, penyayang. hehe.

DuniakuAbstrak said...

bini satu pun dah pening

rafiq said...

razman, cemane bleh tak tau ni. sori sori. harap bini muda kau tak kisah.

oranglidi, panasss.. pakcik yang aku jumpa lagi hebat, 25 anak 25 cucu. kahwin 7x. isteri empat. hebat..

ayul, tu la. memang pening bini satu. macam aku ade je kan.

VFN said...

jadi kelakar takpe..jgn jadi badut :P

rafiq said...

badut pun kelakar apee..