Tuesday, April 12, 2011

Cerita Kamal punya angan-angan

Hari sabtu yang lalu Kamal pulang ke rumah tidak seperti biasa. Kali ini pulang dengan menaiki jet. Belum sempat parking dalam rumah, Kamal telah dilempang oleh bapanya buat kali yang ke 20 ratus kerana terlalu kuat berangan di siang hari. Mane maunye jet sampai ke rumah Kamal.

Kamal berasa sangat sedih dan penat pada saat itu. Lalu beliau berhasrat untuk tidur bagi menenangkan jiwa. Baru sahaja beliau baring-baring main mata. Tiba-tiba kawannya datang ke rumah untuk berjumpa beliau. Kamal bergegas berjumpa rakannya.

' Mon, ada apa kau panggil aku ini? '

' Kamal, aku ada hadiah surprise untuk kau. '

' Apa dia Mon? '

' Ni ha, jeng jeng jeng.'

Terbeliak lah biji mata, biji hidung, biji telinga Kamal melihat apa yang telah dibawa oleh Mon. Bagaikan tidak percaya apa yang sedang dilihatnya. Kamal menggosok-gosokkan mata.

' Biar betul Mon? Jet ini untuk aku ke? '

' Ya Mal. Ini untuk kau. Aku baru balik dari Germany. Ada duit lebih, aku beli satu untuk kau.'

' Terima kasih Mon. Kaulah kawan aku dunia akhirat. Tak terbalas jasa kau Mon. Rupanya angan-angan aku selama ini telah menjadi kenyataan.'

' Its okay Mal. Kita kan sudah sejuta tahun kenal. Jadi aku memang niat untuk beri kau hadiah yang istimewa. Cubalah pandu jet baru kau ni. '

Kamal pun dengan pantas bagai ayam berak kapur berlari mendapatkan jet kesayangannya. Bila Kamal naik sahaja jet itu, terus dia mencari stereng. Namun apabila dia mahu memegang stereng, stereng tersebut bagaikan hilang. Pegang-pegang tapi tak dapat. Kamal menjerit,

' Mon! Jet aku Mon! Stereng lutsinar! Tolong Mon!

Kamal lihat Mon berundur ke belakang sikit demi sedikit sambil melambai Kamal. Kamal tampar pipinya dua tiga kali. Tak sakit. Kamal cubit pipinya sekuat hati. Tak sakit. Tiba-tiba.

' Spplusshhhh.. '

' Sudah, bangun! Tak habis-habis berangan! Sampai ke dalam tidur pun nak jet lagi. Pergi sembahyang Asar.!

Kamal baru tersedar setelah mendengar jeritan batin bapanya. Rupa-rupanya dia sudah tertidur sejak dari mula lagi.

Kamal berjanji tidak akan tidur pada waktu asar lagi. Dia tidak mahu berangan untuk menaiki jet khayalannya lagi.

Ps. Cerita rekaan ini hanya rekaan semata-mata. Nama pun cerita rekaan. Mestilah main reka-reka sahaja.

18 comments:

oranglidi said...

Dah macam umpama mimpi dalam mimpi mimpi plak. haha. boleh ganti cite inception ni

rafiq said...

boleh boleh. ini khas untuk kaki khayal punya nih.

si cebbie cholet said...

hahaha...bengong!

DuniakuAbstrak said...

Kepala otak kamal dah biol tu kesan dari lempangan bapak dia setiap hari

cik iman said...

pipi dia mesti gebu sebab selalu kena lempang...

VFN said...

ngek!

Misshy Innz said...

mimpi basah lenjun. haha

K2r~90 said...

ni ko wat time mlm ke siang ...



hek3x

rafiq said...

si cebbie, yah..memanggg..!

duniaku, kesian kamal kan?

cik iman, gebu..macam tebu dalam debu...

vfn, peace..!

innz, ha tak perlu mandi lagi...

k2r, ni boleh reka bila2 masa ni..

CiK LeHa said...

ibrt mat jenin la ni ek..he...:)

rafiq said...

nak tukar minah jenin pun boleh. tukar nama jadi Kamaliah okay?

K2r~90 said...

hohoh imginasi y bagus

aNNa maRdHiaH said...

ni mesti kuat berangan ni . hahaha ..
follow sini terus. salam kenal ea .. follow anna kalo sudi ! hehe ..

rafiq said...

k2r, bagus untuk lu ka?

anna, Memang. Kamal kuat berangan. Tenks kerana memolow. i polow u back ok.

@syikin said...

biji hidung..hahaaha..kin pon xpna jmpe ag biji idung kt ne..huhu

rafiq said...

cuba korek betul2 belah atas. mesti jumpa..

@syikin said...

hahaha..jumpe2...huhu

rafiq said...

ee. ang korek btoi.. tk snonoh naa..