Sunday, April 24, 2011

Berinteraksi dalam hati

Sengkek betul rasanya hujung-hujung bulan ni. Tak dapat aku hendak berbulan madu di Paris kali ini walaupun tidak pernah berbulan madu lagi. Apatah lagi berasmaradana di bawah bulan purnama di negeri di bawah bayu. Apa kaitan ni bha?

Serius. Aku punya sengkek sampai korek-korek tabung. Korek punya korek. Dapat lah duit syiling dua tiga ringgit buat isi minyak motor. Aku pun lega sedikit sebab minyak motorku ibarat telur di hujung zip.

Mulalah kamu semua nak membayangkan macam mana telur di hujung zip. Aku cuma tukar tanduk dengan zip sahaja sudah macam-macam fikiran berwarna-warni keluar. Jangan fikir kotor okay.

Okay sambung cerita tadi. Memang betul aku pakai syiling saja untuk isi minyak. Sampai stesen minyak terus pergi bayar,

Aku: 'rm2 ye bang.'

Abang kaunter: (senyum kambing sambil dalam hati cakap, syiling je ke bang?)

Aku dalam hati: Memang ni aje duit saya ada bang. Abang kerja jaga kaunter memang lah banyak duit. Hari-hari pegang duit banyak. Banyak gila lah. Tapi bukan duit LU lah kan.

Itu dia.

Pandai betul aku berinteraksi dalam hati. Orang cakap, heart to heart gitu.

Ps, kalau meniaga jajan memang dapat syiling aje kan. Nak malu apa.

9 comments:

DuniakuAbstrak said...

haha semua tengah sengkek sekarang ni..tunggu hujung bulan

oranglidi said...

hehe.. blh plak ko memahami bahasa hati die. ala duit syiling pun dia perlukan gak nak kasi balance nanti. die kna brsyukur patutnya sbab kalo x dia yg kna g sana sini pecah duit.

kesimpulannya, pakai spenda kalau bimbang tersepit zip. sekian.

[ceh, berasmaradana kat negri bawah bayu. ni msti kna mngena dgn vv ni. hehe]

K2r~90 said...

woha!!!



weh nape same sgt ngan kisah aq neh..
aq beli eskrim aq bagi duit syiling seposen sume siap susun menegak ..


orng konter sia kate "dik bagusnye kami mmg x de duit syiling'

ase cam perli aq jer kan ,,, hehe

Melda Mohd said...

Budak kecik pun tak nak dah kita bagi duit syiling sekarang ni.

Duit jugak ape. Ngee~

p.s.: Uit, oranglidi sempat gosip. =p

Misshy Innz said...

kwn aku relaz jeh lambak duit syiling sampai RM10 nak topup . huh. terbaikkk . (sambil buat thumbs up mcm boboi boy)

rafiq said...

ayul, tu la pasaiii..pening2..

oranglidi, ko kecil2 mesti selalu tersepit kan.

eh tak perasan pulak ade kena ngan vivi. aishhhh

k2r, tu la bak kate amir, kalau takde yg lama, takan ade yg baru.. ade kaian tak?

melda, budak2 sekarng memang. berat katenye nk bwk syling. manja btol.

oranglidi caring tu..

innz, mmg baik la kawan kau. jenuh abg kounter nak kira duit kan.

^ Uncle Syaf ^ said...

alahai...cianye...samelah macam aku bro...skung nih pown ngah sengkek guler...kene cungkil2 tabung lak...hu3

btw, com terjah blog aku :)

http://uncle-syaf.blogspot.com/

rafiq said...

tapi aku tak penah pulak sengkek guler. guler aku banyak kat umah.

tenkiu for coming. please coming again uncle.

dalilakadir said...

time sengkek..duit 5 sen pon berkira :|