Aku baru sedar bahawa blog orang sangat rajin. Tetapi blog aku sangat malas. Entah kenapa dengan blog aku ni liat sangat untuk update. Berat tulang betul.

Tuan blog ni sebenarnya sudah dapat pekerjaan baru. Ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan sehingga ke malam. Pekerjaan barunya rupanya lebih sibuk. Ada shift pula tu. Kadang-kadang pagi-pagi pergi kerja malam baru balik. Kadang-kadang malam pergi kerja pagi baru balik.

Jika beliau ada anak boleh dikatakan pergi kerja anak masih tidur, balik kerja pula anak sudah tidur. Beginilah punya sibuk tuan blog ni. Mengalahkan che det masa che det memerintah dulu.

Cerita pasal tempat kerja pemilik ni. Ia merupakan sebuah kilang membuat kertas. Kertas tu pulak digunakan untuk membuat kotak seperti kotak ubat nyamuk, kotak ubat lipas, kotak ubat kerengga dan bermacam jenis kotak lagi.

Kerja beliau mencabar juga kerana beliau perlu menilai dulu kertas yang telah siap sebelum boleh dijual. Senang kata beliau kerja bahagian quality control (qc). Kalau kertas sudah lulus mengikut spefikasinya, barulah kertas akan dipotong dan sedia untuk dijual.

Sebenarnya ini tak penting pun untuk kamu semua tahu. Tapi pemilik blog ni sengaja mahu berkongsi pengalaman. Daripada sunyi sepi saja. Karang kena marah pulak dengan oranglidi sebab dah lama tak update kan.

Nampaknya dapat juga blog ini ter update kurang dari tiga bulan. Harap-harap nuffnang akan pertimbangkan kerajinan tuan blog ini memper updatekan blognya.

7 Comments

komen sikit?

@amabanzai said…
puyohh, orang lidi ni femes juga sampai sini. teheh
bkn kat sini je. kat london pun sampai tau
oranglidi said…
wow. keja bagian qc. ak penah terbabit dgn kja2 qc tapi dalam bahagian pembinaan bangunan.

ko saje je mls apdet sbab bz dgn awek kan? mcm ak xtau. keje tu alasannn je.. hahaha.

eh, orang dah keja kna la blanja pekebun mcm aku ni. hehehe.

[ama the banzai pun sampai sini? peh.]
@amabanzai said…
rafiq:
ha ah, london aku pun tak sampai lagi la. heh

alah orang lidi, hehe
Eireen Camelia said…
Apesal aku macam teruja je dengan aktiviti pekerjaan kau?! Adakah ia seseronok yang aku sangkakan? Cerita sketttt!
FVN said…
Sila rajin update ok ;)


p/s: tempat kerja baru ramai awek cun tak?
OL, oi2 tak main la awek2 ni. au betul bz. sg mase rehat di rumh ade 8 jam je. aku ingat nak jadi pekebun macam kau jugak la.

ama, kau ade affair ngan oranglidi ke hah?

eireen, kena belanje minum dulu baru boleh cite.

vfn, ye tengah rajin ni. eh vfn bukan sorang 'awek' ke?
Previous Post Next Post