Saturday, October 30, 2010

Tak buat apa-apa?

Dulu aku suka bercinta. Suka sampai tak ingat dunia. Ibarat makan tak lena. Tidur tak basah. Mandi tak kenyang.

Tapi sekarang tak lagi. Selepas makan selalu lena. Tidur selalu basah. Mandi selalu kenyang.

Aku masih ingat zaman bercinta. Kalau mesej mesti kena tanya tengah buat apa.

" syg, tgh wtpew tue? "

" x wtpew pOn b "

" oklah bye syg "

" nape ni b?? "

Si awek mesti jawab tak buat apa. Si pakwe pula mesti hangin kenapa jawapan mesti tak buat apa-apa.

Padahal manusia sentiasa melakukan sesuatu. Tak kira buat apa. Baring, cangkung, duduk. Mesti ada buat sesuatu.

Jadi tiada istilah 'tak buat apa-apa' sepatutnya. Boleh bayangkan tak manusia yang tak buat apa-apa? Ha cuba cakap. Tengah duduk? Tengah istinjak? Semuanya tengah buat sesuatu.

Maka sepatutnya jawab apa yang sedang dilakukan. Walaupun ketika sibuk.

" yg, tgh wtpe 2? "

" tgh tidur ni b."

" wah tgh tidur pun bleh reply sms."

" mestilah. syg tidur dlm iman."

" ha dh smyg blum syg?"

" x. nite bb"

" oo dtg buln la tu. nite yg yg."

Boleh nampak perbualan menjadi lebih panjang dan mesra kalau cakap jujur. Bukan tengah tengok carekarama pun cakap tak buat apa. Memang nak kena.



p/s: tak puas hati kalau tanya buat apa jawapannya tak buat apa-apa!

6 comments:

I n n z said...

Tidur selalu basah .

kau tido bawah shower ke ?
(buat2 innocent)

Aqilah Nur said...

hah.kalo aku la. bf aku tnya,'watpe tu b?'
slambarje aku jawab,' tgh berak.taik kaler kuning2 hijau sket yang.'
biasalah.aku kalo menaburlama.
byk henponmain game. haha
silaplakalo tnyaaku tgh buat apekan.:PP

Liquid said...

waa ko same ngan aku. gelpren aku slalu jawab x wat pape hangin jek aku. mereka mmg cmtu ek..?? jawab jawab jawab.!!

faten said...

ok..lepasneyh kne ckp a..
tgh reply msj neyh wak..haha..perlu kew? hahaha..

.rafiq. said...

innz, tilam aku ade kandungan beberapa liter air.

aqilah, itu pengotor. berak nak cair. kalau pakwe kau tak kisah mesti dia lagi pengotor kan.

liquid, memang, pompuan camtu memang pemalas. haha

faten, ha camtu takpe. perlu jugak kalau nak kne maki. haha

CiK LeHa said...

huhu..
xpe nnt ble awk msj ngn sye, ble awk tye ngh wt pe sye ckp la ngh tggu msj awk..hehe..(wt cdap ati awk..
sy bru wt la wk blog ni...
2 xbgtau awk..