Thursday, May 20, 2010

Kerja kosong



Mood berblogging sekarang sudah kurang. Hendak berjalan blog pun sudah malas. Aku tidak lagi digelar blogger tegar. Mungkin digelar facebooker tegar. Facebook 24 seven online. Tapi kesian dekat blog sorang-sorang merenung masa depan.

Tinggal beberapa hari lagi aku akan menamatkan peperiksaan akhir. Hari isnin ini adalah yang penghabisan. Lepas ini tiada lagi angin dungun. Tiada lagi asap dungun. Tiada lagi dungun. Tiada. Angin bentong pula akan menjadi makanan harian.

Ah terasa kekok sekali menulis blog. Macam serabai sahaja. Tak mengapa. Siapa lagi mahu membaca blog sarap ni.

Semalam terasa begitu bosan. Mencari idea untuk masa hadapan. Aku mungkin mempunyai cuti yang panjang selepas ini. Jadi tidak mahu mensia-siakan masa yang terluang. Mahu mengambil masa dengan bekerja.

Jadi apa agaknya kerja yang ada. Tak kira kerja apa. Asalkan tidak membuang masa begitu sahaja. Aku akan bekerja. Jual burger lagi? Atau roti canai. Atau sesiapa ada kerja kosong. Boleh rekemen dekat aku. Aku setia menunggu.

Ceh dasar pemalas. Tunggu kerja datang. Aku bukan malas. Tapi belum masanya lagi untuk mencari. Sekarang tengah usa-usha dulu kerja apa mahu bikin. Jadi sesiapa ada dengar-dengar kerja kosong untuk lelaki sila maklumkan dekat aku. Kerjasama amat dihargai.

9 comments:

chokio_nia said...

ko tolong siapkan kerja aku then submit??aku blanje mkn..nak??

helena's said...

tolong jangan malas eh!aku babap kang!

.rafiq. said...

chokio: nak mkn. kerja tknak siapkan.

helena: nak kerja boleh??

hannamaruku said...

wah hotnye tak sngke kau jual burger.

.rafiq. said...

mmg hot. lebih2 lagi semasa tgn terkena kuali.

reen_sofee said...

cuti dok umah jek weh.
lagik best!
huhuh

.rafiq. said...

jgn jadi pmls..

vidadarisakura said...

pemalas!

.rafiq. said...

perajin lah!