Terasa sungguh cibai sekali hari ini. Bermain poker dengan kekalahan. Ah sungguh kalah. Mahu melepaskan kemarahan di blog.

Poker adalah macam sial. Telah menghabiskan masa aku mengumpul duit dengan banyak. Tetapi dengan senang dihabiskan oleh mamat salleh yang berlagak hot. Sudah lah gambar pakai towel. Buka-buka pula towel sambil pusing ke belakang kamera. Ingat hot sangat lah buat macam tu. Towel sudah lah bernajis. Sekali kena sula dengan kain towel baru tahu.

Setelah lama aku bersusah-payah mengusahakan perniagaan poker. Akhirnya hari ini perniagaan sudah jatuh. Tidak boleh bangun lagi. Iya memang modal tidak banyak. Cuma 700k sahaja. Tetapi bila sudah kalah dan tinggal 20k, memang terasa amat bengang sekali. Rasa mahu bakar sahaja laptop ini. Bila memikirkan laptop tidak bersalah, terus bertukar niat mahu membakar sampah di belakang rumah.

Pernah satu hari menghabiskan masa selama setengah hari bersamaan 12 jam mengadap poker. Keuntungan tidak banyak kerana bermain sedikit-sedikit. Tidak kisah kerana dapat juga keuntungan walaupun tidak banyak. Tetapi apabila sudah kalah terlalu banyak ini memang tidak dapat menerima. Gila ke apa penulisan pun sudah tumbang terbalik.

Sudah poker. Sudah. Pergi kau dari hidup aku. Jangan kau berani lagi menjeling-jeling denganku. Kau ibarat melepaskan kambing tercekik. Bagai razman lupakan kambing. Kemana perginya janji. Mana pergi semua janji ah.

Selamat tinggal poker. Pergi kau dan jangan kembali lagi. Aku tidak lagi memerlukan kau. Kau poker. Kau bikin aku pokai. Poker.. fak-tap! (rujuk fak-tap)

6 Comments

komen sikit?

FARYN said…
main dam ular..
Reen said…
chantek blog ko skarang bro!
ngeh ngeh
weh ape barang men poker!
men laa aci kejar ke.
Aqilah Nur said…
cecehhh...blog rafeq maju dah...
faryn: ular dah kena sembelih buat kari. tak boleh main.

reen: cantik ke? thanx. aci nak meniaga la. tak boleh main kejar-kejar.

aqilah: cocoh.. tenkiu q..
Razman said…
aku dah pesan maen treasure isle lagi best..duit x pernah kurang..makin bertambah je..ko degil..
dh puas aku main farmville. sial betul poker sekarang. biasa tu.
Previous Post Next Post