Tuesday, April 27, 2010

Semester akhir politeknik


Hari berlalu begitu laju. Masa juga berlalu begitu pantas. Aku tidak sedar aku sudah berada pada semester akhir dekat politeknik sultan mizan zainal abidin. Nama hendak penuh sahaja aku letak. Nampak sangat bangga dengan poli kesayangan. Banyak pengalaman aku perolehi semasa berada di semester akhir.

Aku baru sahaja lepas membuat persembahan projek akhir beberapa hari lalu. Dan hari ini baru aku rasa tenang sedikit kerana boleh tidur dengan lama. Biasa aku tidur 5 saat sahaja, hari ini dapat tidur berjuta-juta saat.

Selama hampir dua tahun aku tidak belajar matematik. Jadi sesiapa yang bertanya soalan matematik mungkin aku akan mengambil masa dua tahun untuk berfikir. Tetapi lama-lama ini (ayat ditukar daripada baru-baru ini), aku ada belajar matematik sedikit. Sedikit sahaja tak banyak.

Pensyarah bahasa inggeris aku mengajar. Satu tambah satu sama dengan tiga. Dalam tulisan lazimnya adalah seperti ini.. 1 + 1 = 3.. Bagi orang biasa, 1 + 1 = 2. Tetapi bagi orang yang berfikiran kreatif, jawapannya adalah tepat kerana 1 lelaki + 1 perempuan = 1 anak. Mungkin ini sahaja maklumat terakhirku tentang matematik.

Sedar tak sedar detik itu kembali dan kita ulangi ♫♫. Oh aku menyanyi pula. Baiklah, sedar tak sedar, lagi tiga minggu aku akan menduduki peperiksaan akhir. Bermakna lagi tiga minggu aku akan menghabiskan diploma. Dan lagi tiga aku akan hidup tenang. Dan lagi tiga juga aku akan berkahwin. Oh kenyataan terkahir mungkin tidak benar.

Kenapa terasa hari ini panjang gila mengarut. Sudah lah. Aku mahu tidur sebentar. Katanya sebentar lagi ada makan-makan percuma. Oh satu pengalaman baru untuk semester akhir. Selamat malam semua.

9 comments:

Razman said...

smyg sbuh la bengong.. jadah ko nk tido lak..

lumut said...

lepas ni pergi manerhabis belajar dah ker?

.rafiq. said...

rzman: aku tgh smyg la ni. shhh.

lumut: aku ingat nak balik tidur la. haha

helena's said...

entry nih entry ke laut kita panggil,hahahaha

.rafiq. said...

ni bkn ke laut dh. ni dh ke bulan. haha

Frodo Baggins said...

ak harap kenyataan akhir tu benarr


>>___<<

.rafiq. said...

frodo: eh macam knal? thnx mlwat. hehe

chokio_nia said...

wah...dah pasang angan nak kawen..ajak aku!!!eh2..jemput aku..haha..

.rafiq. said...

jum2. aku ajak kau pergi kenduri kawen..