Saturday, March 6, 2010

Tiket final rajalawak 4



Semalam aku keluar untuk mengusya tempat di Dungun. Entah kenapa seluruh kawasan Dungun dipenuhi asap. Aku bertanya kawan aku kalau-kalau dia perasan kenapa,

" MAN, KAU PERASAN TAK ADA ASAP DEKAT BANDAR? KENAPA EK? "

" HAAH LA. AKU PERASAN TADI MASA KELUAR PERGI BANDAR TADI "

" OOO. KAU TAU TAK SEBAB APA? "

" TADI MASA BALIK DARI BANDAR AKU INGAT ORANG BAKAR SAMPAH, AKU RONDA-RONDA TAKDE PULAK NAMPAK ORANG MEMBAKAR"

" PASTU KENAPA EK? "

" ENTAHLAH, AKU PUN TAK TAHU"

Akhirnya aku kecewa mahu bertanya lagi. Rupanya kawan aku juga tidak tahu apa punca asap yang berkepul-kepul tu. Boleh naik sesak nafas juga kalau lama-lama tahu.

Sebenarnya semalam aku keluar mahu mencari tempat untuk bergelak malam ahad ini. Siapa tahu hari ahad ada apa? Usah berteka-teki lagi. Ini dia,



Semangat betul aku hendak tengok cerita ini. Walaupun dah banyak tertinggal episod sebab ye lah rumah aku tiada astro, hanya pakai satelite sahaja. Jadi tidak berpeluang hendak tengok secara live di rumah. Kedai mamak pun boleh kan?

Sesiapa yang berhajat nak tiket tu cuba pergi siniadajualtiket kalau-kalau ada lagi. Aku tak payah nak harap lah. Hari ahad dah mula kelas. Bukan dekat Shah Alam dengan Dungun ya tidak.

12 comments:

vidadarisakura said...

eleh. aku di sabah rilek jak p shah alam.



tipu.haha

.rafiq. said...

ah ko suka merayap. aku mau pergi kelas lagi bla bla bla

mana sempat?keh3

Razman said...

shah alam dengan shah alam dekat kan?

.rafiq. said...

entah. tak pasti. cuba tanya orang shah alam.

Eireen Camelia said...

ceh, aku tak berkesempatan nak folo raja lawak musim ni. esok tolong buat reminder eh! aku nak tgk. tengsss. -__-"

.rafiq. said...

aku pun. ok sama2.

DyanaYunus said...

nk tgk final kat kedai mana? nk ikut! haha

.rafiq. said...

yana: kat dungun. jom la.:p

DyanaYunus said...

ye la, tp kt dungun kedai ape?
yana stdy uitm dungun jugaak ;)
btw, bodoh sgt ke kecik pnye show?

.rafiq. said...

kedai sblh mie rupanya yang ada.
nak kata bodoh tak jugak. tp bodoh jugak lah kdg2.haha

DyanaYunus said...

err okay tatau kedai apa

.rafiq. said...

aku pun lupa nama kedainya:p