Wednesday, March 10, 2010

Tentang hati


Aku mahu tujukan puisi ini untuk dia. Apa yang terlintas dalam fikiran aku sekarang ialah, kau bacalah puisi ini seperti ketika kau menulis. keh3. Tak faham? Lu fikir lah sendiri.

Hati..
Hati ini sudah suka pada hati itu,
Walau jasadnya masih belum kutemu,
Walau terpisah beribu batu,

Hati ini sudah suka pada hati itu
Walau hanya singkat perkenalan
Walau belum terjadi sebarang pertemuan

Namun aku pasti
Hati ini sudah jatuh cinta pada hati itu
Walau esok tiupan angin bertukar arah
Satu yang pasti masih teguh
Satu yang pasti tetap utuh
Hati ini sudah sayang
Dan rasa cinta yang seteguh karang.





Amacam puisi ni? Bagi komen sikit.


p/s: Jangan marah kalau ada pihak yang terasa sebab aku sesedap rasa:p

12 comments:

lumut said...

ini memang jiwang habis..
tp kreatif jugak kau kan.hee

lumut said...

ini memang jiwang habis..
tp kreatif jugak kau kan.hee

chokio_nia said...

mak aih..ne chenta hati ke??tak jumpe da ske..owh..

oranglidi said...

keh3. mesti hati lu suka sama lumut.

boleh jadi pemuisi lah lu kelak.

[ seteguh karang tu best. ]

q-nizam said...

boleh tahan jiwang nya..hahaah

mira ellyna said...

hati ini suka akan entry ini..
hehe..
caya la bro lu jatuh cinta ka...

helena's said...

masalahnye karang tuh teguh ke?hahaha

tp aku soka ini!

SwEetForEst said...

hehe..

sweet xtau pasal puisi2 ni..

sbb time sekola x amik sastera..

cmne nk komen..

^____^

reen_sofee said...

jiwang ngat aih.

hahah

.rafiq. said...

lumut: keh3. kreatif sangat.

chokio: wah lu phm. bagos.kih3

oranglidi: kah3 lu tak tau cite sebena.

q: hahaha memang.

mira: tk lah. jtuh tangga:p

helena: cuba hentak hadi skit tk? keh3

sweet: pernah amik matematik pun boleh jugak:p

reen: hahaha.

.rafiq. said...

*dahi

Anonymous said...

kalo tpaut ati dulu, insya Allah la.. kalo tpaut rupe dulu, x leh nk jamin.. ape2pon, hati manusia tiada jaminan.. ingat 2 wahai sayangku.. ;)