Saturday, March 20, 2010

Contest dari new zealand


Aku suka nak beritahu bahawa aku suka menyertai contest. Dalam hati mesti teringin nak sertai. Aku teringat kisah dua orang adik dan abang yang suka contest ini.

adik: abang2, jom kita pergi lepak LCCT nak. Adik boring la duduk rumah. Mana tahu ada contest mewarna dekat sana.

abang: okay jugak tu. abang pun pening kepala duduk rumah ni asyik mengadap muka engkau dik.



adik: abang, stylo tak adik duduk atas troli ni?

abang: stylo ekau kato. abang lagi stylo daripado ekau.

adik: jom kita ambik gamba dulu bang.

abang: jom2. 1.. 2..

adik: eh nanti2. ada makcik tua datang. sibuk la makcik ni.

abang: hehehe. apo la ekau ni dik, tu kan akak kita. muka dia memang macam makcik tuo sikit tapi mudo laie sebona eh.





PEREMPUAN itu tak patut berada ditengah-tengah adik dan abang kerana dia sepatutnya berada di dalam troli tempat adik yang stylo itu duduk.




Keh3. Sebenarnya ini adalah untuk contestinibest. Dah seratus tahun aku tak telefon makwe aku. Dapat topup ni mesti boleh telefon jiran-jiran makwe aku sekali.kih3

19 comments:

lumut said...
This comment has been removed by the author.
lumut said...

haha..jadah..
itu anak buah aku ..bukan adik weh.
memang ptot lah die panggil aku makcik...

cam bengong ayat last nak call awek2 jiran..hahahah

thanx taw memeriahkan contest..=)

.rafiq. said...

wow anak buah ke. patut la jauh lebih muda haha

arap2 aku menang ;)

reen_sofee said...

ok.
sumpah tak paham.
hahah

helena's said...

masalahnye bila ko nak emailkan no akaun?haha

MuhD NoR AzyM said...

Heh. Aku tak pernah2 nk join contest lagi.. :p

.rafiq. said...

reen: ceh. memang nak kena.

helena: eh rasa mcam da emel?

azym: join la kali ni. mesti best.

Eireen Camelia said...

macam haraaaam!!! tapi ai juga suka ngejoin contest mewarna tatkala muda..

.rafiq. said...

haram jadah haha. kau boleh mewarna ke? rabun warna mne boleh mewarna.

Eireen Camelia said...

kau ni kan.. nanti aku tangkap gambar medal dan piala pertandingan2 mewarna yang pernah aku sertai baru tahu

chokio_nia said...

haha..seratus taun dah ye??skang umo ko bape??mntak tips awet muda!

.rafiq. said...

eireen: aku nak tengok rabun warna ada medal dan piala tak. kah3

chokio: skrg baru 10tahun. aku semakin muda ;p

✿bieyra dhamira✿ said...

hahaha..
ayat ni paling xtahan..huhu
"Dah seratus tahun aku tak telefon makwe aku. Dapat topup ni mesti boleh telefon jiran-jiran makwe aku sekali.kih3"

AJ Nismihan said...

Mut, aku nak sokong entri nih menang boleh tak?
aku suka dia punya slogan lah.
tuan rumah, mesti mesti tau.
hua ha ha

Razman said...

lumut suruh ko tarik diri..serius ni..hahaha

vidadarisakura said...

karang menang ko telepon aku nda?

.rafiq. said...

bieyra: jgn tahan2. lepas je. nak2 kalau angin banyak lagi sedap lepas. haha

AJ: aku suka kau. haha. Mut, aku nak sokong entri nih menang boleh tak?
aku suka dia punya slogan lah.
tuan rumah, mesti mesti tau.
hua ha ha

razman: lumut suruh kau diam. haha

vi: mesti2. satu sabah aku telepon.keh3

YobSumo said...

haha lumut kelihatan tua tak bleh blah. hehehe. good luck!

.rafiq. said...

gua hampir menang. tenkiu.keh3