Friday, March 26, 2010

Cerita kedai kopi


Lu pernah dengar cerita kedai kopi? Gua tak pernah. Tapi gua pernah minum kopi. Sedap juga kalau buatan sendiri. Kalau pakai serbuk kopi cap ayam memang rasa macam ayam.

Gua ada satu cerita. Tapi bukan dari kedai kopi. Pernah gua dapat satu panggilan dari seorang kawan gua. Masa tu gua tengah tidur. Hajat gua nak buat-buat pekak dengan bunyi telefon, gua fikir ada hal mustahak gua angkat juga.

Kawan gua ajak gua pergi karoke. Gua terus jadi segar seperti ayam yang baru sampai, orang pasar kata ayam segar. Gua set sahaja walaupun dia mengganggu tidur gua. Gua bangun tengok kiri-kanan. Tengok line clear gua terus mandi. Gua bukan apa, mana tahu ada orang datang nak meminang gua. Malu lah gua bertuala.

Siap-siap mandi gua terus tunggu member gua datang jemput gua. Gua rasa bangga gila sebab gua tunggu dekat sejam setengah. Dia datang dengan muka tak bersalah. Tapi gua masih cool.

Kitorang gerak pergi bandar cari-cari kedai karoke. Sampai depan pintu karoke gua tengok ramai orang. Member gua suruh masuk tengok ada kosong tidak. Gua masuk tengok ada satu bilik kosong. Gua panggil member gua masuk. Dia bagi isyarat 'nanti' dekat gua.

Gua lepak dalam bilik karoke dulu. Lepas tu tiba-tiba member gua telefon. Gua pelik dia dekat luar tapi nak juga telefon. Gua angkat. Dia cakap apa dekat gua.

" WEH TAK JADI LAH KAROKE, AKU NAK BELI BARANG DEKAT MYDIN "

Gua bertambah bangga dengan dia. Pertama kali gua rasa macam berada atas pentas. Gua punya bangga rasa macam nak terajang dia sekarang.

Nasib baik gua tak terajang. Kalau tak mesti gua dah balik jalan kaki. Lu rasa patut tak gua balik jalan kaki?

6 comments:

Razman said...

jangan terajang. belai2 testis dia. biar lutut dia longgar.

.rafiq. said...

testis kepala ape. betis dia pun gua taknak sentuh.

chokio_nia said...

hahaha..meh aku pinang ko..pastu kte g karaoke..eh2..tak jadilah..nati ko terajang aku susah..haha

.rafiq. said...

ceh nak belanje karoke cakap je la ;p

hans said...

hahaha
sabar2
huhuh

.rafiq. said...

gua tk mrh pun. tgk gua sengih ;p