Wednesday, February 3, 2010

Confident ke yakin

Lama sudah rasanya tak berblogging. Biasalah orang malas memang begini. Tak tau lah kalau ada orang jeles juga aku malas.

Hari ini pelajar poli diploma pengaturcaraan semester akhir seksyen dua ada buat ujian java. Entah macam mana aku pun terlibat sama dalam ujian tu. Sambil buat ujian ada belajar sama ada yakin atau yakin atas.

Semuanya kena buat lukisan. Tapi ko hingat senang nak buat. Bukan pakai paint senang nak lukis-lukis. Ini kena pakai koding kau tau. Pening gila kepala nak buat. Koding ialah suatu kod aturcara yang terdapat dalam java. Okay saja nak bagitau.

Tapi macam mana pun dah siap semua kena tunjuk lah siap ada persembahan depan cik. Lepas dah buat persembahan cik tanya,

" RAFIQ, AWAK TAMBAH APA DARI SEBELUM NI?"

" SAYA TAMBAH BLA BLA BLA BLA....."

" OKAY BERAPA AWAK NAK BAGI 1-10?"

" KALAU IKUT SAYA MEMANG SAYA BAGI 10 CIK"

" AWAK NI OVER CONFIDENT YE, BUKAN CONFIDENT TAPI OVER CONFIDENT"

Nampak ya sudah terkena sekali. Okay lain kali kalau nak confident perlu cakap begini sahaja,

" SAYA CONFIDENT SAHAJA MARKAH SAYA 10 CIK"

Aku rasa mesti cik pensyarah tak cakap lagi yakin atas.

9 comments:

crazy_labelle said...

patut ko jwb, sblm sy jwb pertanyaan cik, sy nak tanye pendapat cik dulu...
den bekap yourself..

oranglidi said...

bagus la lu ni. ada konpiden yang tinggi.

tinggi market lu nak keja nanti.

nadia :) said...

ade orag tadi cakap 11
hish. tak tahan psiko betol.

.rafiq. said...

crazy: aku nk tny pendapat ko ni. pe pendapat ko? haha

oranglidi: arap2 begitu la. wa suka kerja market ni. supermarket pun okay.

dd: nanti betul2 cik bg 11 tp perseratus. baru tau. hehe

Razman said...

kalau ko jawab 2 pun dia akan cakap ko over konpiden. ko layak dapt 0.5 je...

{lumut} said...

bagus ape weh ade konfiden..kan2??hehe

vidadarisakura said...

eleeeeeeeeeeeeeh.

.rafiq. said...

razman: wotak ko. haha

lumut: memang ah. tp over tu kurg comel.

vida: ahhhhh

fithriana said...

mgkn cik 2 nk test korang jek.. haha.. sape la lecturer yg ngada2 sgt tuh..