Monday, January 18, 2010

Semangat betul nak belajar

Rupanya aku sudah berada pada semester 6. Tanpa sedar aku dah hampir tiga tahun dekat politeknik sultan mizan zainal abidin. Tinggal 6 bulan sahaja aku akan menghabiskan diploma aku ini. Nama sahaja ambil kursus pengaturcaraan komputer tapi sampai sekarang tak tahu nak programkan aturcara mudah seperti kalkulator atau sistem pendaftaran pelajar. Kalau buat sistem poligami mungkin aku pandai.kot.

Masuk sahaja kelas pertama aku dah bersemangat untuk belajar dengan lebih tekun. Pelajaran pertama ialah web programming. Dalam bahasa melayu ialah pengaturcaraan web. Nama pensyarah aku dirahsiakan. Dia beritahu,

" SEM ENAM NI AWAK SEMUA TAK PERLU BELAJAR SANGAT SEBENARNYA. AWAK PERLU BANYAKKAN CARI AKTIVITI YANG BOLEH MEMOTIVASIKAN DIRI AWAK. INILAH MASA UNTUK AWAK CARI PASANGAN."

Tiba-tiba semua menjadi segar. Aku pun turut tersegar bila dengar macam tu. DD kalau tak segar juga tak tahulah.

Terus semangat belajar dengan tekun bertukar menjadi semangat mencari pasangan.

Baiklah.

Demi merealisasikan pesanan pensyarah aku. Aku akan berusaha bersungguh-sungguh.

13 comments:

helena's said...

pensyarah kau aku rasa belum kahwen ya?

{lumut} said...

pensyarah kau nak suh kau ngurat die tuh.haha

Sharinginfoz said...

baguslah semangat jangan tak semangat..

Jom Buku Smart Reader

Fly to ASEAN.. Free????

milimilo said...

lec ko dgn lec aku adik bradik kot sbb lec aku pn ade ckp cmni,cume lg ekstrem,die galakkan sume student 1st year kawen taon ni..haha..

nadia :) said...

eh. ape pulak aku.
aku masih layu terkulai,
aku kan baru putus cinta.
itu sesuai untuk kau la.
dgr cerite kau makin menggatal skrg.
jangan main gila ha....

~ ReD ~ said...

betul cakap lecturer tu..hehe

neway, salam singgah ;)

apaiyapalot! said...

ah ko.part2 camni smgt pulak.huh

apaiyapalot! said...

ah ko.part2 camni smgt pulak.huh

oranglidi said...

apahal lu dah nak abis belaja?

xbest a. kata nak duk dungun selamanya

.rafiq. said...

helena: aku rasa anak dah 5 kot. aku rasa la.

lumut: kau ingat aku gay ke. pensyarah jantan kau tahu.

sha: mestilah. mana boleh tak semangat.

milo: entah-entah bini dia kot. haha

dd: baru putus cinta lah sesuai. sangat sesuai. takpe lah gatak sekali sekala. bukan selalu. haha

red: kau mesti dah ada banyak pasangan ni.

apai: kau tau takde part yang lebih bersemangat? haha

oranglidi: pandai2 je aku cakap aku nak dungun selamanya. tak mau aku. abis diploma aku nak balik london dah.

A+z+i+E = AziE said...

good luck! smoga ketemu ya sma pacar lo..

.rafiq. said...

azie: haha

Eireen Camelia said...

-________________-" nak pensyarah macam tu satuuuuu!