Tuesday, January 12, 2010

Masih sempat lagi

Mula-mula sekali aku nak gelak.

hahahahaha

Apa ke ngangba sangat aku baru tiba-tiba nak ucap selamat tahun baru. Sekejap ya kalau tak tahu ngangba tu ape pergi ambik cermin lepas itu letak dekat skrin ah ah tak payah lah susah-susah. Kau terbalik aja suku-kata tu faham lah sendiri.

Yelah ngangba lah sebab baru nak ucap selamat tahun baru dah hari ke berapa ni. Sebelum ni nak ucap jugak tapi asyik terlupa aja. Yang asyik tak terlupa ialah hisap rokok. Kuat betul hisap rokok sekarang. Padan muka aku takde duit nak beli minyak rambut.

Okaylah kali ni aku betul-betul teringat nak ucap selamat tahun baru kepada semua orang.

SELAMAT TAAHUN BARUUU!!! Phwewwewfeweewwe.

Semoga tahun baru yang berbahagia ini kita saling bermaaf-mafaan buang yang keruh ambil yang jernih. Segala sengketa lama kita abaikan. Segala hutang lama kita langsaikan. Segala salah silap harap dimaafkan. Semoga kita tidak menjadi syaitan. Peh dah macam pantun pulak. Tak percaya? Tengok ni.

Segala sengketa lama kita abaikan
Segala hutang lama kita langsaikan
Segala salah silap harap dimaafkan
Semoga kita tidak menjadi syaitan

Ha padan muka engkorang kena baca dua kali. Sapa suruh tak percaya macam pantun.

Aku nak bagitahu aku sangat sibuk masa hari pertama tahun baru sampai hari kesebelas ni. Sekarang baru rasa senang sikit nak menaip dan baru teringat nak mengucapkan selamat tahun baru. Belum terlewat lagi bukan. Awal lagi ni. Aku harap masih boleh diterima.

Tahun baru ini aku berazam sangat nak kahwin. Tak adalah. Kepala hotak aku muda lagi nak kahwin buat apa. Aku berazam sangat nak kahwin. Sekali lagi kepala hotak. Ok ok Serius aku berazam nak datang kelas awal sedikit. Selalu datang lambat sahaja. Lagi nak berazam nak berjimat-jimat dengan duit ptptn aku. Lagi berazam nak repair laptop. Berazam nak beli perfume hugo boss xy. Berazam nak karoke dua ratus lagu. Berazam nak berjimat-jimat.

Nampak tu dua kali berazam nak berjimat-jimat. Semoga hasrat aku tercapai. Kepada engkorang aku berazam supaya kau semua berazam macam aku juga. Marilah berazam bersama-sama. Tukar azam anda. Tukar azam anda.


5 comments:

lea said...

lorr...baru nak wish hepi new year ker
xpe2..
masih sempat lagi
ngeh3

chokio_nia said...

nak kawen ajak aku!!!

.rafiq. said...

lea: slmt thun baru jugeek. hhehe

chokio: ajak ko kawen camne. bkn nk kawen ngan ko.

Eireen Camelia said...

dah dah takpayah nak berazam azam. tengok macam aku, masih meneruskan sikap dan sifat membazir. tak ke tergolong dalam kategori mazmumah aku ni?

.rafiq. said...

aku nak tukar azam lah macam ni. Azam aku nak tengok kau berubah. boleh?