Friday, January 29, 2010

Kau nak tahu kedudukan?

Pening tak kalau kita tengah sedap-sedap makan nasi lepas tu tiba-tiba ada panggilan mengejutkan kita makan. Kalau sekali takpe lagi tapi kalau dah berkali-kali mesti rasa marah juga bukan. Seperti mahu makan pinggan sahaja bila terganggu selalu.

Samalah macam situasi aku semalam. Aku berhajat nak pergi main snuker dekat pusat snuker. Mestilah pusat snuker takkan pusat serenti karak pula kan. Aku semangat gila nak main tapi ramai pula orang berjemaah di pusat snuker. So aku kena tunggu giliran. Ada sorang kawan aku mesej aku tanya kedudukan aku. Ceh macam polis nak tahu kedudukan pula. Maksud aku dia tanya aku dimana, dan aku membalas lah di pusat snuker.

Tengah aku syok tengok orang main lepas tu tiba-tiba kawan aku ni panggil. Panggil dalam bahasa inggeris ialah call ya. Aku mengangkat dan bercakap lagi bahawa aku di snuker kerana dia bertanya kedudukan aku. Selepas tiba giliran aku bermain. Tengah sedap-sedap bermain lagi sekali panggilan masuk. Sekarang dah boleh lihat tahap kemarahan sebab bertanya soalan yang sama. Kedudukan kedudukan kedudukan.

Kalau betul lah kau nak tahu kedudukan pergi lah jadi polis. Tidak pun askar. Mestilah kau tahu tak payah tanya lagi dah. Potong betul bila nak fokus-fokis.

7 comments:

oranglidi said...

first la

oranglidi said...

demn. dia tanya lu kat mana la. mgkin die dah tau lu kat pusat snuker, tapi exactly katne..

dekat dengan meja snuker ka, meja awek2 ka, bar arak ka, bawah ketiak gro ka, tandas ka.

hihihi.

.rafiq. said...

haha

die ingat wa pensel leh nyorok bawak ketiak.

A+z+i+E = AziE said...

dat's not ur fren kot.. ahakz!

sum1 yg curios nk taw ko kat ne?? risau mybe..

hanilopiplopz said...

ko ckp la.. "x de2.. gua kat melburne ni" cnfm die x nk kol da

.rafiq. said...

azie: mane tak fren lak. fren gua tu.hehe

hani: betul jugak. baik ckp dkt banglades.

ijad said...

biasalah tu...