Friday, December 18, 2009

Pantun jiwa ke jiwa


Kredit untuk lumut sebab menghebohkan contest ni.

So dengan cepat aku join. Cik helena ni comel juga lah. Pandai masak. Pandai jaga adik. Jaga kakak. Jaga abang. Jaga jiran umah sebelah. Jiran umah nenek. Okay-okay ni bukan contest puji-puji Cik helena.

Ni contest buat-buat pantun. Undi yang terbaik okay.

Cinta pertama dekat di hati,
Cinta terakhir kan kekal abadi,
Apakah itu cinta sejati;
Itulah dia cinta Ilahi.


Jodoh dari Syaitan… berkenalan, berpegangan tangan, buat maksiat, mengandung lalu bernikah.

Jodoh dari Jin… berkenalan, bertepuk sebelah tangan, lalu dibomoh dan disihirkan sebelah pihak sampai tunduk mengikut kemahuan lalu bernikah.

Jodoh dari Allah… cinta berputik, masuk meminang dan langsung bernikah, itulah SYURGA CINTA.

8 comments:

pesa said...

bkn ke ayat tu dari filem syurga cinta?

cik yaya said...

yela yela.kya nak jmpt la dtg jengka taun baru ni :) dtg eh dtg eh
*tetibe tak?

hanilopiplopz said...

ayat syurga cinta tuhh.. tp x pe.. dpt la feeling2 jiwang skett..

chokio_nia said...

mak aih..skali kuar plak part jiwang ko ye..ke ko mamai??bgon weh..subuh2..erk??haha

.rafiq. said...

pesa: mane ade. tu ayat dari filem.heheh

kya: boleh2. bg almt:p

hani: okay kan? mari berjiwang.

chokio: da subuh la. ni part2 feeling2 layan2 rock.hehe

helena's said...

menarik!!haih..ramai tul berbakat..sian juri nt,,hehe

nyway thanks for joining..tgu result k!

.rafiq. said...

okeh2 cik comel, thnx sbb terima. awk memg comel.

j0j0_bdiN@ said...

ae da pantun~~
mane ayat
"kerana kau yang aku cinta"