Sunday, November 1, 2009

Tengahari yang memalukan

Aku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Nasib baik aku tidak menjemur kain. Jika tidak pasti basah baju-bajuku terkena air hujan yang melimpah-melimpah. Kalau baju sahaja basah tidak mengapa tetapi jika seluar dalam basah pasti tidak selesa jika memakainya.

Rupanya aku berkesempatan juga untuk mengemas kini (update) blog. Tetapi untuk berjalan-jalan ke blog orang ramai mungkin agak tidak berkesempatan. Masa untuk aku adalah sangat terhad. Tambahan pula aku tinggalkan komputer riba ku di rumah dungun. Jadi masa untuk melayari internet hanya boleh dijalankan di dalam makmal dengan curi-curi membuka blog.

Sebenarnya sekarang aku sedang mengikuti kursus selama 10 hari yang terletak di Politeknik Ungku Omar (PUO). Tengok nama penuh aku letak nak bagi kredit dekat PUO sebab bagi penginapan yang best-best. Sudah lah bagi kondo percuma, makan juga percuma. (okay kondo percuma maksud aku adalah penginapan sahaja okay bukan SEBUAH kondominium percuma okay okay paham tak).

Okay okay kembali ke cerita asal. Aku ke sini adalah bertujuan untuk melayakkan aku untuk mendapat sebuah sijil Sun Certified Programmer. Kalau aku lihat soalan contoh yang diberi memang aku mati la. Memang susah gila babai. Hendak terberak aku menjawab soalan itu tetapi tetap tidak boleh menjawab juga.

Kalau aku lihat soalan contoh yang diberi memang aku mati la. Nampak agak menjengkelkan aku mengulang ayat yang sama. Betul weh memang susah gila lah. Rasa macam hendak terberak betul-betul sahaja semasa aku menaip sekarang ini.

Kamu semua di harap dapat mendoakan kejayaan aku untuk mendapat sijil tersebut. Baru sahaja tadi pengajar bertanya aku dan aku tidak dapat terjawab pula. Memang agak memalukan dan membencikan. Rasa mahu mengorat diri sendiri sekarang.

Okay lah. Doakan aku rakan-rakan. Aku mahu beri tumpuan sekarang. Yeahh.

6 comments:

told la hejauw said...

hoho gud luck...jln tglkna jejak..
:)

chokio_nia said...

haha..pastikan tidak terberak ketika menjawab..gud luck neway..=)

hannamaruku said...

hehehe best of luckkk! :)

oranglidi said...

m

misz benida said...

gud lark.
byr aku 10paun.
haha

.rafiq. said...

told: thnx jejak sini.hehe

chokio: thnx. tk sempat nak ckp ri tu.hehe

hana: huhuhu thnx!

oranglidi: n o p q r s t u.

misz benida: 10 paun tu bkn berat badan ke?haha