Saturday, November 14, 2009

Mr Bean feat Hujan

Semalam internet macam harem. Bertambah pula dengan laptop yang sedia lembap. Membuatkan hati aku berbunga-bunga untuk menhentak dinding. Setiap pergerakan aku sudah jadi seperti cd calar. Itulah macam aku dulu-dulu suka tengok cd, mak aku kata,

" APIK JANGAN REWIND REWIND NANTI CALAR CD TU"

Aku tak dengar cakap mak aku. Bila mak aku tak nampak aku pun ambil remote rewind rewind selagi boleh. Bukan apa, aku cuma nak ulang part-part yang best. Dulu cerita yang aku suka layan mesti la cerita budak-budak kan.

Aku pergi pasar dengan bapa aku semata-mata nak cari cerita best. Bapa aku pilihkan cerita power rangers. Mula-mula aku nak tengok tapi bila nampak cerita mr.Bean aku terus suruh bapa aku beli mr.Bean. Tengok cover depan macam best sangat sampai adik-adik lain nak tengok sekejap pun tak boleh.

Tapi bila dah tengok cerita tu rasa hendak maki-maki sahaja. Nasib baik lah masa itu masih kecil dan tak pandai hendak maki-maki sebab tidak belajar dengan kawan-kawan apa perkataan yang sesuai untuk makian sempurna. Jadi aku senyap sahaja macam tiada perasaan sebab cite tak besh. Kalau sekarang dah macam-macam aku tahu macam mana hendak maki terutama dalam bahasa inggeris. Macam sorang kawan aku tengah main pest,

"WOI SHEET AH MAIN CAM FAK"

"TENGOK KAU PUN MAIN TIPU MADERFAKER BULSHEET BUSTET"

"AKU SAYANG KO AHMAD"

Yang last tu aku tak tahu la dikira maki juga.

Ok sambung cerita. Sebab cerita mr.Bean banyak borak-borak pasal hidup dia jadi cerita jadi tak best. Aku pula tak faham apa dia cakap membuatkan bertambah la tak best nya. Tajuk dia aku lupa lah tapi yang aku ingat babak mr.Bean duduk sebelah makwe lepas tu ade habuk dekat paha makwe tu lepas itu dia terus tiupkan sampai makwe tu takut dengan mr.Bean.

Huh tak lawak langsung.


Aku dengar esok diorang hendak datang cherating. Cis. Patutlah internet lembap. Hujan rupanya.

8 comments:

cheqna said...

cheqna dok berminat langsung ngan mr.bean ni..ntah ape2 ntah...

nway salam ziarah n salam kenal

hans said...

Entah tapi aku tetap minat film Mr Bean daripada Senario...
hahha

chokio_nia said...

haha..kalo aku jd awek tu, aku sepak je mr bean tuh..haha

oranglidi said...

hidup HUJAN!

Fatt Chin Choy said...

makin canggih cara maki sekarang yer
haha

.rafiq. said...

cheqna: kadang2 best jugak cite die. yg tu je tak best. time kasih singgah.

hans: dua2 pun best.hehe

chokio: hehe gatal ek mr.bean.

oranglidi: fuyoh peminat hujan. lupe lak. tk datang cerating ke ?

fatt: bese lah. setan aja.haha

oranglidi said...

jauhhhh

.rafiq. said...

aiseh da telepas. syg.