Saturday, November 21, 2009

Fatul suruh buat entry kelakar

Pada suatu hari aku bangun dari tidur. Aku mahu pergi mandi dan gosok gigi. Tapi bila aku hendak masuk sahaja bilik air aku lihat ada orang di dalam bilik air. Aku nak cepat.

Aku tidak mandi pada hari tersebut. Aku mahu spray sahaja minyak wangi pada baju tetapi spray pula habis. Aku pergi sahaja kelas dengan tidak mandi dan badan berbau busuk.


Apabila sampai di kelas satu kelas menutup hidung kerana aku berbau busuk. Pensyarah memanggil aku ke hadapan kerana berbau terlalu busuk.
Pensyarah sangat marah kepada aku kerana tidak mandi dan membawa aku berjumpa pengarah.

Di dalam bilik pengarah, pengarah juga menutup hidungnya kerana berbau busuk. Tanpa banyak cerita pengarah terus memberi surat berhenti dan menghantar aku ke balai polis.


Semasa di balai polis aku terus di hadapkan ke mahkamah. Polis menengking aku kerana tidak mandi. Aku juga menyebabkan polis juga hampir pengsan dengan bau aku. Aku tidak sempat lagi berkata apa-apa kepada polis dan mereka terus menyumbat aku ke dalam penjara.


Di dalam penjara juga banduan-banduan lain mengejek-ngejek aku kerana berbau bangkai. Mereka terus mengelilingi aku dan menunjuk-nunjuk muka aku sambil berkata,

" BUSUK, BUSUK, BUSUK"

Aku terus merajuk setelah mereka berkata begitu.

Aku meminta izin kepada polis untuk pulang ke rumah. Polis membenarkan aku pulang dengan segera.


Sampai sahaja di rumah aku terus mandi.


Sekarang aku sudah selamat daripada segala ancaman. Aku berasa lega. Itulah cerita paling dasyat pernah aku alami.


p/s: cerita rekaan ini adalah untuk contest ini. jangan marah haa.hehe

12 comments:

niEna hailani said...

hahaaaa...
mesti bau cam bangkai kn???

chokio_nia said...

haha..ade ke org busuk kene tangkap polis??lol

Anonymous said...

nak jujur boleh ?
cerita ini langsung tak best .
sekian

vidadarisakura said...

ko sure ka ni kelakar?


ok la.

kawan-kawan.


kelakarnya!!sumpah.lalallaa

+black.angelz+ said...

bia btul ko nie??
aku mcm kne pakse gelak..hahaha

okeh,dlm dunia realiti ko mmg x mandi ke?? kui3..

Iqakiko said...

wes..aku dh tuka link ke blog aku..

.rafiq. said...

niena: skrg dah tk bangkai.hehe

chokio: hehe rekaan.

anon: tak best sb aku busuk kn. thnx 4 the kejujuran.

vida: aku mencuba.eheh

black: sape pakse ko? haha ni cume rekaan.

iqa: orait. slmt bertukar link. aku link kau blik okay.

hannamaruku said...

weh, kau tepakse kate kau pnye tak lawak sbb aku nak menang :P
padahal aku pnye KELAKA HABES. ahhaha

hannamaruku said...

kau plak. *aku :P

.rafiq. said...

ok lah ok lah tak lawak. tapi aku menang jugak.hehe

Fatul Akrul Ramli said...

salam, email kat aku nama penuh ngan alamat surat menyurat kau..

apekesni@gmail.com

thank you..

.rafiq. said...

orait penganjur.heheh.