Friday, November 13, 2009

Cara menanam rasa cinta menanam

Ladang farmville aku sudah bertambah besar sekarang. Aku rasa sudah macam petani moden yang kaya raya sekarang. Tapi tadi boleh pula tidak cukup duit hendak membeli tanam-tanaman. Ini semuanya kerana aku membeli traktor pink (pink tractor) dan mesin pemberi makanan (seeder) yang mahal-mahal.

Kenapa aku tiba-tiba bercerita tentang ini. Sebenarnya permainan farmville dah menusuk ke dalam hati aku. Sehingga aku telah menanam dengan betul-betulnya sayur di belakang rumah kawan aku. (ya umah aku belakang ada simen sahaja so terpaksa menumpang rumah kawan). Tengok itu betapa addicted nya aku untuk menanam pokok sehingga menumpang rumah kawan yang ada tanah terbiar untuk diusahakan. Ceh macam ayat drama ini lah pula,

" JANGAN JUAL TANAH ITU MAK! BIAR SAYA YANG USAHAKAN"

"SELAGI TULANG EMPAT KERAT INI MASIH BERDAYA SAYA TAKKAN JUAL TANAH ITU MAK"

" MAK JOM PERGI TANAH MERAH?"

Kiranya situasinya seperti itulah. Sangat-sangat perlukan tanah untuk menanam pokok. Mengikut perkembangan terbaru dari kawan aku, pokok yang aku tanam sudah nampak bunga-bunganya. Cantik sahaja daun pucuknya. Tidak sia-sia aku menanam walaupun sekarang musim selalu hujan.

Nanti kalau sayur sudah boleh di tuai aku hendak bagi hadiah dekat kamu semua. Kalau sayur-sayurnya cantik sahaja aku jual dengan rm2 seikat. Kalau tidak cantik aku jual rm1.90.

Peniaga bukan? Mana boleh free-free.

12 comments:

FiFFyMaFiA (",) said...

wekkkkkk farmville! barn buddy laaaaagy best! :p

hannamaruku said...

main sorrority life weh. lagi best! :D

Iqakiko said...

aku pon dh addict kat farmville weh..

.rafiq. said...

fiffy: tk lyn ah barn buddy. geli.haha

hanna: tak mau tak mau. jht sgt.hehe

iqa: yeah2. cepat jd neighbour aku.hehe

Anonymous said...

woit!! kdekut giler kamu...
kt psr pn bru 50sen ok....
hahhahah...

imHepPie said...

mmg otak bisnes!

{lumut} said...

ko ain farmville??
adeeehhh...

aku tersenyum plak.
best ker?hehe

.rafiq. said...

anon: bkn kedekut. nak meniage mesti ade untung sikit maa.

imHeppie: hehe kau memang memahami.

lumut: besh doh. kalau boleh nak main setiap mase. ceh ceh ayat nak susruh kau main jugak.

chokio_nia said...

haha..addict men samapai apply kt idop btol2..bagus2..

Fatul Akrul Ramli said...

seronok sgt ka farmville? aku tak pernah berkenan pun

Fatt Chin Choy said...

tu kecil2 jer
ada yg bercita2 nak bina ladang sendiri tu

haha

.rafiq. said...

chokio: hehe dtg la umh beli sayo nati.

fatul: sonok weh. rase nk beli tnh skg.heheh

fatt: wah nk bina ldg lagi da mm thp gaban dah tu. aku nsib boleh kwl lg.hehe