Tuesday, October 20, 2009

Selamat menjadi pelajar

Perasaan aku sebagai pelajar bertambah baik sekarang. Aku rasa mahu rebus semua modul-modul dan minum sup modul tersebut. Okay okay sebenarnya aku agak tekanan juga. Mini projek, kuiz, tugasan, dan ujian.

Semua macam aremm. Mini projek tunggu orang buat. Tugasan tunggu orang siap. Kuiz tunggu orang baik hati. Ujian lagi lah tunggu orang bela makhluk halus. (Kau tahu bukan makhlus halus ialah toyol)

Kursus yang aku ambik dekat politeknik ialah Programming. Boleh kata hampir setiap subjek yang aku ambil mempunyai mini projek. Dan markah untuk mini projek adalah sangat tinggi bagi penilaian berterusan (PB) aku.

Sekarang aku tengah runsing memikirkan tajuk salah satu mini projek iaitu untuk subjek Algoritma dan Struktur Data. Tajuk belum ada lagi. Hari khamis ini sudah kena hantar proposal. Aku tak tahu hendak buat tajuk apa. Contoh yang ada seperti pengiraan markah pelajar, sistem pembayaran tiket, sistem sewaan kereta, dan sistem pengiraan gaji.

Kamu ada idea? Boleh sesiapa bantu aku?

10 comments:

oranglidi said...

uih. sibuk bunyinya.. hehe.

chokio_nia said...

errrr..programming susah kot..ko wat la system pengiraan hutang org..huhu

imHepPie said...

erkk aku x paham mende pon yg ko taip nih kcuali peranggan last skali tuh...huhu

hanilopiplopz said...

sibuk? give me five la weyh!! aku bley pengsan bebile mase saje mulai saat ini sbb trlalu sibuk.. hahahahahah

Adjla Hafizin said...

wah3..bizi nmpak.
aku pon pnh blja progrmmg ni.
mmg putus urat kple aku.
haha.

ko wat la tajuk:
ini lah hasil kira2 ku.
hee =p

Eireen Camelia said...

hoh!! bahase ape nih? i tak paham la bahasa senegal! eksplen pulissss...

.rafiq. said...

oranglidi: memang sibuk. dalam kenangan.haha tak pasal2.

chokio: wah bijak2. agak2 tak kene reject ke?hehe

imHeppie: haha orang pening memang tulis mengarut.

hani: FIVE!haha. jangan gila sudah okay.

adjla: hasil kira2 pe? macam2 boleh kira. urat kepale pun macam dah tak cukup aku kire.haha

eireen: hahaha. bagus la tak paham. kesimpulannya aku ngah pening.

Anonymous said...

ade..
wt psl pengiraan pointer dr sem1 smpi sem ni or sem dpn..
xpn wt sistem utk kejutkn org suke g klas lewat...
amcam??? orait x??
hehehhe ;)

.rafiq. said...

anon: eh macam kenal je? bagus gak idea tu. memang aku nak wat. tenkiu2.

♥ PinK HeL ♥ said...

wahhhh junior poli dungun rupenyeeee...hihi...slmt bljr dik..lla la la