Friday, October 30, 2009

PATI-Entri bukan ilmiah

Kita semua tahu bahawa perkara yang paling penting perlu dibawa semasa berjalan jauh ialah kad pengenalan. Jika kita tidak bawa kad pengenalan pasti orang akan mengatakan kita sebagai PATI.

Apakah itu PATI?

PATI adalah singkatan bagi pendatang asing tanpa izin (PATI). Rakan yang bertanya di mana kad pengenalan kamu dan kamu mengatakan tidak membawa kad pengenalan pasti dia akan berkata begini,

" HAI KAU NI PENDATANG TANPA IZINKAH?"

" KENAPA KAU TIDAK MEMBAWA KAD PENGENALAN?"

" PASTI TELUR JUGA AKAN TERTINGGAL JIKA BOLEH DITANGGAL."

Okay agak melampau di situ. hiss.

Jadi kad pengenalan sangat penting dibawa bagi mengelakkan kejadian ini berlaku. Kita perlu membawa kad pengenalan ke mana-mana sahaja tidak kira di dalam tandas atau di luar tandas. Tidak mustahil jika kita akan menjadi pendatang asing di dalam tandas sekiranya meninggalkan kad pengenalan di luar tandas. Ini kerana menjadi pendatang asing boleh berlaku dimana-mana sahaja asalkan tidak mempunyai kad pengenalan.

Baiklah sudah jauh merepek. Aku mahu bersiap-siap untuk berjalan jauh. Aku tidak mahu menjadi PATI. Aku mungkin sibuk beberapa hari nanti. Dan ini bukan alasan untuk aku tidak mahu meng update blog selama beberapa hari. Tetapi ini kenyataan.hehehe

8 comments:

chokio_nia said...

haha..sempat lagi merepek..aku juga tak mahu bergelar PATI..tapi kalo PATI=perempuan ayu taun ini, aku mau..haha

hanilopiplopz said...

motifnye, ko nk bjalan jauh je la...

bguz btul carutan kau sblm mnggalkan blog ea..

hahaha..

cik yaya said...

jauh mana sgt nak pegi nye rafiq oi?

yg bener,
kakak gemuk

p/s:gege xreti jwb salam lah ngeng!

haniey said...

selalu malas nak bawak IC
ngehehehe
jangan tangkap saya!!

Adjla Hafizin said...

haha.
aku slalu je jd PATI.
balek ipoh,tp ic tggal kt u.
mmg brani mati..huhu


aku mengomen smbil tembak2 projek alpha ko!

imHepPie said...

pati ayam knorr kalo masuk dlm sup aym sedap..

oranglidi said...

pati ayam mekdi laa

.rafiq. said...

chokio: kalau tak mahu digelat pati. sila bawa ic.hehe

hani: bukan mencarut lah. luahan perasaan.haha

kya: takpe2. kirim slm tengahari.haha

haniey: "KAU PATI KAH?"hehe

adjla: kau tak yah bawak pun dah tau.hahahaha

imHeppi: itu kau nak masak roti canai ke?hehe

oranglidi: tak boleh. banyak ajinamoto.