Sunday, October 18, 2009

Kau lah bapa terbaik

Kita semua tahu bahawa setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Samada kita dapat pengajaran atau tidak dari setiap perkara tersebut. (okay kenapa seperti baru lepas putus cinta)

Suatu ketika dahulu aku pernah impikan sebuah basikal. Aku lihat rakan-rakanku semuanya pandai mengayuh. Aku tidak tahu apa-apa tentang kayuhan. Akhirnya pada umur 8tahun aku dapat hadiah berupa basikal bergear oleh bapaku. Kayuhan sudah menjadi alat mimpiku.

Pada umur 14tahun orang ramai sibuk bertanyakan tentang Akademi Fantasia. Aku tidak tahu apa-apa kerana tiada astro di rumah. Akhirnya pada umur 15tahun bapaku telah memasang astro. Akademi Fantasia sudah menjadi makanan di rumahku.

Bapa aku telah banyak mengajar sesuatu yang baru. Setiap perkara yang beliau lakukan pasti akan memberi pengalaman dan pengetahuan yang baru buatku.

Kini setelah berumur 20 tahun. Aku tidak tahu apa-apa tentang pemanduan subaru. Aku lihat subaru dibiarkan parking di tepi pantai dengan megah. Sangat megah.

Okay.

Aku harap bapa aku dapat mengajar tentang itu.

Okay2.

Jangan harap!

7 comments:

misz benida said...

ayah aku psg astro sbb bsing atuk aku duk bebel sbb abg aku g tdo umh mmber die nk tgok final bola..trus esk hrinya ayh aku g psg astro..haha..
gud brother.

hanilopiplopz said...

subaru??!

huhh...

aku ske laz word kau..

jgn harap!

hahahaha. bagus kerana menyedarinya teman! hahahaha

chokio_nia said...

senang cte ko nak subaru sebijik kan??

.rafiq. said...

misz benida: bagus tu. budak lelaki tak elok kua malam2.haha

hani: uhuk3. aku tak mampu. belikan?haha

chokia: pandaii. kau nk bg ke?haha

n a r d indie winkie said...

macam ada makna tersirat jek ni. hehe.. semoga dapat subaru yg baru. :-p

.rafiq. said...

haha. harapan je la nk dpt subaru.

Eireen Camelia said...

kentuttt kau lah kalau nak dapat subaru!