Saturday, October 24, 2009

Janganlah hidup dalam ketakutan

Janji aku untuk mengepos blog setiap hari tinggal kosong. Aku agak sibuk dua tiga hari ini kerana menghabiskan masa dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah bersama kawan-kawan.

Suatu ketika aku pergi makan bersama kawan-kawan , aku memilih kueh teow goreng sebagai hidangan makan malamku. Sedang kami asyik dengan makanan masing-masing, tiba-tiba datang seorang yang berfikiran kurang waras.

Aku mengecam muka orang gila tersebut dan memang betul sangkaan aku bahawa orang itu pernah aku terserempak suatu ketika dulu. Aku menjadi 'cuak'.

Kami seperti biasa bergelak-gelak tidak kira dimana walau ketika makan sekalipun. Dan tiba-tiba sedang kami bergelak ketawa,

" WOI ORE MUDO NI! GINI GINI GINI"

Orang gila itu tiba-tiba menjerit.

Kami terus terdiam.

...

" DIO BUAT PERANGAI BODO MACAM AKU"

Orang gila itu terus membebel. Bila aku pusing menghadap rupanya orang gila itu bercakap seorang diri.

Cis

Tak tenang aku nak makan.

10 comments:

imHepPie said...

apsal x mkn char kuey teaw je..

len kali ko layan je dia sian xde teman berckp tuh..

misz benida said...

knpa ko cuak plak??
cer cter ckit.

.rafiq. said...

imHeppie: char kuey teaw kureng la. aku prefer kueh teaw.hehe

bahaye kot kalau layan.

misz benida: cuak kang tak pasal2 dia mengamuk. dah la tetiba menjerit. mak aih cuak gila.hehe

Adjla Hafizin said...

org gile tu nk mkn semeja ngn ko.
kalo leh die suh blnje die mkn skali..wat2 xphm lak ko ni..
hahaha.

.rafiq. said...

hahaha. aku dah la cuak. dia makan semeja memang aku jadi bisu terus.

chokio_nia said...

hahaha...ko balas la balek kat org gile tu..tgk die ckp ape plak..haha

misz benida said...

la...aku ingtkan ko de wak smthing kt die dimsa lalu..apsal ko ckp ko cam muka die??haha
*tbe2 rse nk jdik bang pulisss.

oranglidi said...

ada baeknya lu dengar apa yg dia cakap.. mana tau dia menyamar je orang gila.

:: Cikgu Wiween :: said...

ehehehe bairkan org giler terjun dgn labu-labunya. sian :P

.rafiq. said...

chokio: tak nak aku. kang tak pasal-pasal kena tengking.huhu

misz benida: cam maksud aku ialah mengecam. aku mengecam muke orag gila tu sebab aku pernah terjumpa sebelum ini. ok bang pulis?hehe

oranglidi: aku nak pandang die pun tak berani. mak aih.

cikgu: betul3. jangan layan die.hehe