Monday, October 19, 2009

Dunia akan tiada

Dunia belum berakhir
Kalau manusia masih berfikir
Dunia belum berakhir
Kalau masih ramai yang berzikir.

Dunia tak akan tamat
Jika ada yang masih cermat
Dunia tak akan tamat
Jika manusia saling mengingat.

Dunia pasti hancur
Bila manusia menjadi takbur
Dunia pasti hancur
Bila tanaman tidak lagi subur.

Dunia akan tiada
Walaupun kita belum bersedia
Dunia akan tiada
Tidak kira masa tua atau muda.

Dunia pasti akan berakhir juga.

Entri ini adalah untuk mengingatkan diri sendiri. Terlalu banyak perkara lalai yang telah aku lakukan. Semoga kita semua sentiasa dilindungi di bawah naunganNya.

8 comments:

misz benida said...

bnyak dh tnda2 akhir zaman..
tpi mnusia smkin lalai.xyh ckp org,aku pon sme jgak.
seriyes ssh tuk brtaubat..
dosa wak ktupat dh bpe bnyak dh..
huhu

chokio_nia said...

errr...terdiam aku bace..pastu telan air byk2..

imHepPie said...

huhu camnapon dunia ttp akan berakhir..cuma siap2kan diri ngn bekalan jela..

.rafiq. said...

misz benida: wat ktupat pun dose ek.hehe. ktupat sedap mkn ngan juah kcg. tetiba.

chokio: aku pun terdiam pas tulis.eh2

imHeppie: semoga kita sentiasa sedar kan. jangan lupa diri.huhu

Adjla Hafizin said...

fuh..insaf insaf.
tsentap aku bace.

leh jd karyawan ni.
aku nk bguru ngn ko leh?
hehe.

oranglidi said...

lu banyak baca novel ke semnjak dua ni?

.rafiq. said...

adjla: aiseh. aku tesilap wat pantun pun boleh jadi karyawan dah.hehe

oranglidi: wa ingat wa byk menanam kat farmville leh jadi camni.

oranglidi said...

logik2.