Monday, October 26, 2009

Akibat tidak berpuasa

Ini dulu punya cerita. Masa puasa hari itu. Aku malas hendak cerita awal-awal sebab tidak seronok cerita mengenainya pada bulan ramadhan. Mungkin boleh mengurangkan pahala puasa kita.

Aku waktu itu keluar mencari makanan untuk berbuka. Masa itu masih awal lagi dan bukan boleh berbuka lagi.

Sedang aku membonceng motor bersama rakanku, aku ternampak seorang jejaka yang bersama dengan kumpulan pemotong rumput. Okaylah. Tapi apa yang mengejutkan ialah apabila dia duduk sahaja terus menyalakan rokok dengan 'slumber'nya.

Dari wajah nya aku dapat mengagak dia adalah orang kita. Orang kita yang dimaksudkan ialah orang melayu dan bermakna dia tidak puasa.

Sudah lah tidak puasa, hisap rokok pula di khalayak ramai.

Bak kata pepatah,

" Melentur buluh biarlah dari rebungnya"

Itulah kalau melentur masa tua pasti sudah keras. Kalau nak hisap rokok pun tampallah muka chin peng dulu dekat muka. Baru lah tidak 'kantoi' bukan.

10 comments:

hanilopiplopz said...

maen ko tau melayu weyh.. tah2 tuh indon murtad ke.. hahahahah

chokio_nia said...

loh..apsal ko tak kol je van jenazah suh angkut org tue??eh2..silap2..johor je wat gtu..heh

imHepPie said...

kalo tampal muka chin peng pun kulit ko dpt dsmbunyikan x haha...aku igt da bis cita posa

haniey said...

think positive....
maybe dia terlupa?? maybe dia ada sebab xleh puasa?? tapi kalo xleh puasa pon, xkan la nak tunjuk dpn org... ye tak??

suezensuzanna said...

uhuhhhhhhhh

Razman said...

die terdengar azan asar kot...

oranglidi said...

wa x pnah isap rokok.

SwEeTFoResT said...

ceyh x malu tol dorunk nieyh an..ape nak jadi tah la..

.rafiq. said...

hani: tengok muke dah tau weh. indon bukn islam gak ke?

chokiO: mak ai johor memang ganas. macam nk agkut myt da.haha

imHeppie: kurg2 napak macam cine yg hitm.haha

haniey: betul2. makan la dalam jamban baru ok sket.hehe

suezen: aihhhh. awat mengeluh?hehe

razman: maybe la. sebab tu selambe badak je.hehe

oranglidi: wa skg dah stat isap balik.haha

sweet: tah nye. orang lain pun penat kan kan.hehe

Anonymous said...

http://cardiffmiller.com/pubs/buyvalium/#11685 half life of valium 2mg - valium drug type