Friday, September 11, 2009

siapa paling baik boleh tolong aku

Aku paling tidak kesukaan keadaan batuk macam sekarang ini. Bila hendak batuk (okay sebenarnya bukan hendak tapi terbatuk dengan sendiri) akan menyebabkan abdomen kita akan tergerak ke belakang sedikit manakala bahagian tengkuk hingga ke kepala akan tergerak ke hadapan sedikit. Kalau lebih teruk lagi bahagian lutut juga akan tergerak ke hadapan sedikit.

Selepas itu disusuli bunyi "ehhuuk huuk". Kalau kita cuba menahan batuk ia akan berbunyi didalam dada seperti "eherrk hemm". Dan selepas terlalu lama kita menahan batuk akan terbatuk juga dan bunyi akan menjadi lebih kritikal seperti ini, "EHFWORKK HFWORKK WOFFF!". Lihat agak sakit bukan.

Aku perlukan ubat. Ada tak ubat batuk di waktu siang bulan puasa ini?

Buat pengetahuan kamu semua aku selalu juga membuang masa dengan melayani yahoo messenger. Tapi sekarang ini aku paling sukar hendak sign in. Keadaan yang agak lama tidak boleh sign in menyebabkan aku dah men delete program tersebut. Tapi bila aku nak install balik dah tak boleh. Ia akan keluar ini,



Sudah puas aku mengusik-ngusik/ mencuba-cuba/ bermanja-manja dengan windows firewall. Tetapi tetap tidak berjaya untuk install. Jadi siapa yang paling baik boleh tolong aku selesaikan masalah ni?





p/s: comment sudah terbuka untuk sesiapa yang terbaca entri ini dan boleh membantu.:')

22 comments:

cik yaya said...

ni nama nya tulah sebab mengata kakak sendiri.ckp aku tua lah gemuk lah.padan muka takde ym pastu dapat batuk lagi.dah jgn mengada nak bg alasan nak berbuka.

ceh emo gile perempuan ni.haha.comelnye emo emo hari jumaat.


word verification yg annoying:
daraple..bahagi tak boleh?lol

.rafiq. said...

eh betul ke aku dapat tulah dari akak yang tua ni. maafkan saya akak tua. lepas ni saya takkan panggil akak tua lagi. saya nak panggil makcik muda. okay tak makcik muda?

.rafiq. said...

makcik muda emo memang comel. rasa nak lempang je.hahaha

misz benida said...

ko btuk???
mnum la ubat btuk cap ayah dan anak..
hihihi
sal ym ko tu..aku rs....pe kte celup lptop ko dlm air tea 0..hmm,,sdap.

.rafiq. said...

weh aku puasa la. kau boleh lah minum siang2. wah bijaknya idea kau tu. rasa macam nak hentak kepala dekat dinding sekarang ni.

oranglidi said...

pasal ym tu, lu cube instal balek. haha. wa bukan reti pun pasal ym ni..

batuk skit je tu.. lenkali time buke jgn mkn mknan mnyak sgt. hehe..

Bicarafiq™ said...

laman web YM sendiri kot ada masalah..sementara pakailah ebuddy.com dulu ..
batuk biasa ok lagi kalau batuk dengan sakit tekak + sakit dada ..memang azab tapi itu mungkin petunjuk dari tuhan supaya kita mengingatinya..

.rafiq. said...

oranglidi: wa nak instal balik lah ni. wa da buang pastu nak masukkan balik tak lepas.huhuk

bicarafiq: hai rakan senama.hehe. ym okay sebab membe sebelah boleh guna. em tapi aku rasa macam tu lah. betul juga mungkin aku dah banyak lupa. isk isk tenkiu:')

Bicarafiq™ said...

ebuddy tu ada ymlah :) macam ymweb tapi lebih berkelebihan dari ymweb

.rafiq. said...

okay thnx rakan senama for the info.hehe

Anis Mohd said...

ala..
susah2,
guna je yang kat email tuh.
xyah nak install.
mudah .

ubat batuk tuh .
tdo je sepanjang ari .
heheehee

:: Cikgu Wiween :: said...

senang2 online aje guna meebo.com muhammad rafiq. mudah bukan? xpun download aje digsby. pergi kat www.digsby.com. besh yg tuh. buleh online AIM, YM, mSn n mcm2 lagik kat situ sekaligus. see..problem solved! (^_^) selamat mencuba muhammad rafiq :p

vidadarisakura said...

kakakaka.



ok tolong ketawa suda.haha

.rafiq. said...

anis mohd: betul2 dah cuba tadi yang kat email. memang senang3 bujang.haha

cikgu wiween: terima kasih cikgu wiween. terharu sebab panggil nama penuh. dan terharu sebab info tu. tenkiu2,huhu

vidadarisakura: ah tak membantu langung. tampa nak?

chipsmore said...

sy pon tertanya tanya gak kenapa sy nya ym x boleh guna ye?? huhu

oranglidi said...

weh, wa baru teringat.. dulu awal2 wa polow blog ni, lu jadi penjual berger sejati.

haha..

pastu jadi mat bunga. skang camane??

nurain said...

ubat batuk yg paling berkesan..air suam..hihihi..

tak leh ym?sila guna skype~
hihiih

farah said...

ouh detailnya pasal batuk itu.

hehe.

salam singgah.

:)

.rafiq. said...

chipsmore: nampaknya kita sehati sejiwa sebab tak boleh guna ym.hahaha

oranglidi: ah lu pk la seniri.hahaha. lu tau nanti beb.

nurain: boleh minum waktu siang ek?haha. skype macam susah je nak guna. tak pandai nak cari orang,

farah: time kasih kerana menyinggah. maaflah tiada hidangan di bulan puasa ni.heh heh heh

vidadarisakura said...

ok.terbaca komen orglidi.dulu2 ada budak jualbeger polo wa.adakah itu lu?haha

.rafiq. said...

haha lu pk sniri jugak. sekarang wa dah belaja wa takde kedai wa takde beger.huhuk

oranglidi said...

HAAHHAHAH!!!! ade gak yg perasan.