Wednesday, September 16, 2009

Siapa boleh bagi aku kad raya?

Rumah aku sudah jadi gua sekarang. Kalau cakap pun boleh menjadi gema seperti ini,

" HOI HOII HOII HOII HOIII"

" KAU KAUU KAUU KAUU KAUU"

" DAH DAHH DAHH DAHH DAHH"

" PAM PAMM PAMM PAMM PAMM"

" JAMBAN BAN BAN BAN BANN"

" BELUMM LUMM LUM LUMM LUMM"

Okay contoh yang agak melampau di situ. Tapi betul weh. Rumah aku dah jadi diam senyap sunyi gile bai bai dah. Aku rasa nak menyanyi lagu Kupohon doa restu ayah bonda je sekarang ni. Okay takde kena mengena.

Eh tapi aku rasa ada kena mengena juga lah. Kau fikirlah kan nak dekat raya ni. Kalau aku nyanyi lagu ni memang sesuai sangat dekat situasi dan keadaan aku sekarang ni. Semua penghuni rumah sewa rumah wangi dah pulang berkonvoi. Tinggal aku dan dua orang lagi warga bentong yang masih tinggal.

Di kesempatan ini aku nak menyanyikan lagu raya untuk kamu semua.

Selamat hari raya,

Selamat hari raya,

Selamat hari raya untuk semua,

Selamat hari raya.

(nyanyi dengan nada lagu selamat hari jadi)

Okay lah aku nak bagi kad raya dekat korang semua. Tapi aku takde alamat rumah kamu semua jadi aku tak dapat lah nak bagi. Bijak kan alasan aku. Tapi memang betul aku memang nak bagi kad raya. Betul la betul la.

Okay jumpa lagi.

Babai semua.

18 comments:

SwEeTFoResT said...

hehehe..meyh singgah blog sweet..de kad raye tuk anda...

imHepPie said...

nnti kalo smua da balek aku nak tumpang tdo ehh

nurain said...

hahaha..umah aku plak skang hampir jadi kolam renang didalam gua..(paip bocor, lampu disco2)

amek la kad raye aku yg lawo 2!

Anis Mohd said...

mst x de org dah kan kat rumah tu ..
hahaa..

agak bijak la alasan tu .

Anonymous said...

rumah no8 kn tau almtnye...
;)

:: Cikgu Wiween :: said...

hehe selamat ari raye muhammad rafiq :P

{lumut} said...

alasan...hehe..

apesal kamu x berangkat lagi.
pergi2..
sume nak balik kampung kan.
isk

.rafiq. said...

sweetforest: okae akan menyusul nanti.heh heh heh

imHeppie: eh gatal gatal matal. cepat sapu minyak gatal.haha

nurain: haha sadis gila. baik kau pindah rumah sekarang.haha

anis mohd: ade lagi. kami bertiga lah.hehe. bijak untuk menyelamatkan diri.

anon: sala salah.haha

cikgu wiween: cikgu wiween yang sangat baik sebab panggil nama penuh selalu. rasa nak bagi kek raya je. selamat hari rayeee.

lumut: nak balik lah ni. kena tahan dengan lec jap.isk isk

n a r d indie winkie said...

dasyatnye rumah sewa smpi orang takde leh bergema. ni rumah ke gua? hehe.. selamat hari raya. kad raya sila la anta kat blog. tak pyh pos2.

Bok said...

wei selamat raye wei.

.rafiq. said...

nard indie winkei: ni istana sangkut.haha. selamat hari raya nad wniki winki.haha

bok: selamat hari raye awak.haha

n a r d indie winkie said...

silap ejaan tu. mana ada nama nad wniki winki. silap orang la tu. haha.. ok, semoga selamat perjalanan pulang ke rumah. jangan merempit,

A+z+i+E = AziE said...

slamat ari raye... maaf zahir batin.... nak duet raye... ~_~

oranglidi said...

cilaka sungguh.. sampai skarang wa duk mengalun alunkan lagu selamat hari raya mengikut rentak lu ajar tu..

woi!! x boleh berenti ni!!!

Razman said...

haha..naseb kita serupa..mungkin aku lbey malang coz aku sorg je skrg tgal kat umah..mber laen sume dh blk..

slmt hari raya raya raya raya raya raya raya raya raya raya raya raya...

adoi..penat lak type nak gambarkan bergema..

chipsmore said...

samat ari raya..maap zahir batin ;)

sayu=pilu said...

jemput la amek kad kat sini...

.rafiq. said...

nard indie winkie: aiseh tersalah tulis. maafkan saya penunggu gua maafkan saya penunggu gua.haha. okay kau pun jangan berlumba di hari raya. selamat hari raya.

azie: selamat hari raya jugak. datang la umah ambil duit raya je.haha

oranglidi: woi tak baik cakap cilaka lah. haha kau dah praktis lagu tu ke. kau nak lagi sedap nyanyi ramai2.haha

razman: ahahaha. kau pun dah gema tahap gua niah dah. selamat hari raya maaf zahir.

chipsmore: selamat selamat hari raya. jangan nangis2.haha

sayu=pilu: heh heh terima kasih terima kasih.