Thursday, August 20, 2009

Kalau bukan sebab berbayar dah lama aku buat

Tinggal dua hari lagi kita akan menjalani ibadah puasa. Kalau tolak hari ini bermakna tinggal satu hari lagi kita akan berpuasa. Kalau tolak esok bermakna hari ini kita dah berpuasa. Hari ni dah puasa? HAH! KORANG TAK PUASA KER?

Jangan gabra okay. Aku cuma buat andaian jika hari ini ialah hari sabtu. Sebenarnya hari ini adalah baru hari khamis (WOIH MACAM LAH ORANG TAK TAHU HARI KAU NI). Okay di kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua blogger-blogger dan rakan-rakan blogger serta jiran-jiran blogger dan saudara-mara blogger. Kenapa mesti blogger sahaja. Tidak lupa juga kepada semua muslimin dan muslimat di seluruh dunia. (MUTU KAU BUKAN MUSLIMIN LAH!)

"SELAMAT BERSAHUR BERPUASA DAN BERBUKA OKAY!"

"JANGAN CURI MAKAN MINUM PERGI BAZAR AWAL-AWAL BAWA BALIK AIR DAH SIAP CUCUK STRAW"

" JANGAN LIAT NAK BANGUN SAHUR OKAY NANTI MALAS NAK PUASA BAGI ALASAN TAK SAHUR"

Bulan ini juga niat aku nak banyakkan amal pergi masjid solat terawih. Lepas terawih niat aku dapat makan percuma.

Okay,

Hari itu aku sempat pergi jalan-jalan dekat sekitar terengganu. Pergi makan dekat MCD Kerteh. Selepas itu singgah di MESRA MALL, Temasik. "JONG GI MESRA MALL!". Memang meriah berjalan esoknya pergi Kuala Terengganu pergi PC Fair.

Aku pelik pergi PC Fair tak keluar satu sen pun tapi bawa balik beg dan pen dan belon dan poster. Okay jangan buat-buat pelik lah siam. Sebenarnya aku pergi daftar streamyx sebab itu dapat beg percuma pen percuma dan belon percuma dan poster percuma. Dan sebab inilah aku dah lama tak update blog. Rumah sewa rumah wangi baru nak masuk streamyx. Jadi aku tak boleh nak online untuk meng update blog ini. (Alasan ini sangat kukuh okay.)



Kalau muka macam ini ada tak orang nak bagi big mac atau chicken mc deluxe percuma?



gedik tak i?haha



kalau tak silap aku nama pulau dekat belakang itu ialah pulau melukut. Kalau tak silap aku lah.



Nama pokok dekat sebelah ini ialah pokok melaka. Yang ini dah tentu silap.


12 comments:

oranglidi said...

woi! macamna lu bisa berada di terengganu? sedangkan wa di perak?!

oranglidi said...

by the way, lame x dgr khabar dari lu.

.kakijalan. said...

untuk pengetahuan lu, poli dungun di terengganu. sori wa agak bz 18 19 hari ni. tenkiu bro lu memang setia.hehe

meggi perisa ayam. said...

ble nk blik? mak aku hri2 suh pg lpk kdai tpi sungai tu. tp kwn2 aku ckp "byk laki laa." aku tmbh,"kalo ade rafiq xpe gk.." haha. baidewei, update la byk2 post. gindu nk bce karya ko kot.

.kakijalan. said...

haha mak kau memang concern dengan kau. kau jangan terperuk je nanti jadi jeruk dah masam.haha. okay2 time kasih kerana menyokong aku.isk2

MentaRi MaLaM said...

hehehhe....
lame menyepi ea...
huhuhu...
muka diatas hanya layak diberi mcchicken (murah sket) lalalalla

.kakijalan. said...

haha memang paling murah yang dapat. takpe nanti aku bubuh bedak banyak2 dekat muka baru dapt mahal sket kot.

lumut said...

aku rindukan mcD..
selamat berpose weh..

jgn curi2 makan.hehe

oranglidi said...

haooo.. patutlah.. xkanla sbuk memanjang. hehe..

la.. kat dungun rupenye!!

wa memang pembaca setia sebab lu polower pertama wa!! hehe..

.kakijalan. said...

lumut: kau boleh datang mc d pukul 7 nak berbuka puasa okay.

oranglidi: aiseh sori la wa kurang mengenalkan diri wa. lu memang setia wa tenkiu lagi sekali.

milimilo said...

daftar streamyx xpyh kua 1sen pn eik?hoho..slmt bpuase..

.kakijalan. said...

betol2. sebab tu aku buat. free je.