Saturday, July 25, 2009

Jantan tina

Dalam kesibukan aku menyiapkan laporan latihan industri yang asfgaskjg, (betul weh laporan akhir memang macam influenzaAh1n1) Pening kepala aku hendak menyiapkannya. Sepatutnya esok aku dah kena hantar. Tapi disebabkan poli ditutup 5 hari. Jadi ditangguh pada minggu depan. Jadi masih ada sedikit masa untuk menyiapkannya. Dalam kesibukan ini sempat lagi aku menjelajah ke negara orang. ( okay sebenarnya hanya negeri orang).

Beberapa hari yang lalu aku telah pergi ke Kuantan yang terletak di negeri Pahang yang makmur. Aku menemani rakan ku untuk pergi menandatangani surat perletakan jawatannya sebagai pelajar di salah sebuah kolej di Kuantan yang dirahsiakan namanya. Baiklah kita menganggapnya sebagai kolej S.

Memang mengerikan betul aku masuk kolej S. Semasa rakanku pergi mendapatkan surat perletakan jawatannya, aku hanya duduk dan berbaring menunggu di dalam kereta sahaja. Kereta rakanku hanya di parkir di hadapan kolej. Aku dapat lihat pelbagai telatah dan ragam pelajar-pelajar di kolej tersebut menerusi tingkap kereta.

Ada yang berambut panjang, ada yang berambut pendek, ada yang berkaki panjang dan ada yang berkaki pendek. Aku tak kisah lah dengan gaya dan fesyen dan penampilan diorang. Tapi dalam macam-macam yang dapat aku lihat, aku terasa macam banyak semacam je aww. AWW!

Kau faham tak maksud aku? Aku terasa banyak semacam je aww. AWW!

Okay lah aku terangkan. Aku rasa macam banyak je aww. Eh susah betul nak sebut. Rasa macam banyak sahaja bapuk di situ. PEH!

Gila lah. Memang mengerikan. Muka dah hensem tapi bila mula berborak aku sudah dapat mengagak kebapukan mereka melalui nada suara dan pergerakan tangan mereka. Isk. Kau tak rasa ngeri ke?



p/s: masa pam minyak pun ada satu kereta ni usha-usha kami. Kami usha balik. Cis. JAntan!

6 comments:

yoro okino said...

hheheh..
xngeri dah..
dah biasa..
dah anggap mcm pompuan dah...uhuhu

nurain said...

heheh...kolej S ek..mane2 pon ade kot..ko macam x bese la plak~

misz benida said...

nk teka la..
klej shahputra kan???
hahaha...
tol x??
bpok de mna2 la..
poli rmai sgt ke jntan nye???

madihahzubir said...

btol la2 misz benida..ak pn rs kolej 2 gk.dok kuantn pn seb bek la u ak xd y aww ni..klu jmp kompem meremang!urgghh..

oranglidi said...

padan muke lu.. ahaha.. dulu time wa kene lu cakap macam2. cis!

.kakijalan. said...

yoro okino: tapi ni dah macam banyak sangat je? keluar masuk tengok memang sikit lakinya oh.

nurain: ade la. rahsia.huhu. Tapi kat sini tak beragak ramainya.

misz benida: eh eh tak tahu tak tahu. poli tak ramai sangat. kos ganas-ganas.hehe

madihahzubir: aku tak tau la kolej mane. lupa.haha. kau pun tau kan aww ni macam h1n1.bahaya

oranglidi: haha kau ngunkit ye cerita lama. tak baik oh ungkit2 ni.