Monday, June 1, 2009

Sifat keabangan perlu ada


Hari sabtu lepas aku pergi tengok adik aku yang tingkatan 1 main badminton. Aku panggil dia 'k'. Boleh tahan jugak dia main. Sampai pusingan ketiga baru kalah. Kira okay la kan sebab yang main umur ada yang 14 dan 15. Adik aku baru 13 tahun. Adik aku ni pulak dah sampai pusingan ketiga. Bukan senang kau tahu tak. EH KALAU KAU TERROR SANGAT KAU PERGI LA LAWAN SENDIRI! (ok ok ter emo disitu ye sebab kekalahan adik)

Aku tengok setiap perlawanan adik aku sorang ni. Aku pergi dengan adik aku lagi sorang. Nama dia paan. Paan ni adik bongsu aku. Umur dia baru 7tahun. Kau kira sendiri lah kan beza umur aku yang hampir mencecah 20-an ni. Kira macam bapak orang dah aku sebab bawak budak kecik pergi tengok perlawanan badminton sambil buat muka bersemangat demi anak-anak. (okay kenapa nak tunjuk kebapaan sangat)

Aku memang suka main dengan budak-budak. (ceh tak habis lagi nak tunjuk kebapaan). Kadang-kadang paan yang datang dekat aku bercerita. Budak kecik ni ada macam-macam idea yang menarik dan pelik. Pernah sekali dia datang dekat aku pastu cubit tangan aku. Die tanya,

" SAKIT TAK KENA CUBIT? "

" SAKIT "

" TU MAKNANYA AWAK TAK MIMPI "

" CEHH"

Haha. Bijak gila mereka kan. Aku pun tak terfikir nak buat macam tu kalau aku dapat markah ujian yang sangat teruk. Aku akan cubit tangan berkali-kali sambil cakap tak sakit sebab aku nak jadikan ia nya satu mimpi.

" TAK SAKIT TAK SAKIT! "

" TAK SAKIT TAK SAKIT! "

12 comments:

+MisZ NuRuL+ said...

ahahha sifat kebapaan yg tinggi!=PP

bgos2..tp kecik gela an adek awk..

bwu drjah 1..adek kite f1..

so tade la jarak cgt ngn sy..agaggaga

yg ta besh tuh...die ske buli sy! T.T

mntang2 la sy kecik dr die..ahaks! hua3 XD

neway,,ad adek mmg besh an?ngee~XD

*pdahal salu gadoh,,cmpai mak cop kitowg cm anjing*kucin..kahh3*

Nuts said...

paan neh yg menang pertandingan mewarne tu ke?

.kakijalan. said...

misz nurul: haah memang gela kecik la sebab bongsu sekali. kesian kamu kena buli dengan adek kamu walaupun dia gela kecik jugak. kasi penampar je kalau gado2.haha

nuts: eh takde la. yang menang pertandingan lari 100meter masa sukan tu. tau tau?

oranglidi said...

ya.. lenkali lpas beliau cubit, lu lempang sikit muka.. pastu lu cakap.. rasanya macam ni..

~m[0][o]n.P[o]R[L]o~ said...

bapak lawak .

Iqakiko said...

ko suke layan budak eh?bolehla ko jd ckgu prasekolah..huhu~

niEna hailani said...

ko patut persiapkan diri..
untuk menyambut hari bapa..

selamat hari bapa ...
hehehee

FuzZ said...

wahh..suukkaaa maen ngn budak2 eh...bagos2...bole cair nih.kakaka

dLa said...

msti comel je paan 2 kan.

.kakijalan. said...

oranglidi: cis kau memang hati kering. aku tak sampai hati nak lempang2 ni. kalau terajang takpe lagi.hahaha

moon porlo: haha gelakkan diri kamu.hehe

iqakiko: ha boleh2. tapi aku kena beli pil tidur dulu takut dorang nangis aku sumbat je.wahaha

niena hailani: eh kau juga selamat hari ibu.
eh eh eh.

fuzz: ape cair? aiskrim. ish ish sedapnya aiskrim. yum2. belanja aku gile.

.kakijalan. said...

dla: comel2. tengok sekali rasa nak lempang je.haha

Basuh Baju said...

pttlah adek2 aku tak pernah respek aku..aku xde sifat ni..haha