Monday, April 20, 2009

perkembangan hidung kamu


wartawan: "baiklah, apakah perkembangan terbaru encik kakijalan?"

aku: "oh saya sekarang sudah berjaya menjadi seorang mat bunga."

wartawan: "apakah yang menyebabkan encik berkata begitu?"

aku: "sebenarnya saya telah berjaya menarik pelanggan-pelanggan wanita ke gerai saya. saya pernah memakai baju bunga-bunga di atas nasihat seorang rakan."

wartawan: "tahniah buat encik. ok terima kasih diatas kerjasama encik"

aku: "baiklah"

........................................................................................

begitulah sedikit temuramah di antara peniaga terkenal dan seorang wartawan tempatan. encik kakijalan kini berada dalam bahaya kerana kedainya sering diancam oleh peniaga-peniaga lain dan juga oleh datin-datin kerana kejayaan beliau menarik pelanggan melalui cara kebungaan.

menurut encik kakijalan, sebenarnya tujuan sebenar beliau menjadi mat bunga bukan kerana mahu menarik pelanggan wanita. tetapi adalah kerana musim bunga pada waktu itu. beliau telah menjalankan dirinya mengikut peredaraan musim. tidak disangka pula tindakannya itu telah mencetuskan pergaduhan di antara mak-mak datin yang berebut-rebut untuk membeli burger di kedainya. peniaga-peniaga lain juga berasa tergugat mengenai perniagaan mereka setelah mendengar berita ini.

bilakah agaknya musim buah akan tiba. encik kakijalan dikatakan tidak sabar menunggu musim buah kerana mahu menjadi jejaka buah. baiklah, sampai di sini dahulu laporan saya. kita kembali ke studio 18.

14 comments:

Fatul Akrul Ramli said...

merepek ah kau..
:P

.kakijalan. said...

haha. sekali sekala.

atyrah said...

motif?

.kakijalan. said...

motif-berubah

diLa said...

senget!
hahaha~
suke suki ckp owg badang!
=P

oranglidi said...

woi! wa tau a lu jual burger. memakai baju kotak2 lagi sesuai. settle?

MentaRi MaLaM said...

salam....
hihihihi...
musim buah jangan jadi buah jambu sudahlah...
lalalalla..

.kakijalan. said...

dila: eh bukan badang la tapi cik badang.haha

oranglidi: ko mesti tak tau kalau mat bunga kena pakai baju bunga. betul.

mentari malam: salam. ok tapi kalau buah durian boley?

MentaRi MaLaM said...

huish...
kalau buah durian...
takut pulak nk dekat.. hehehe..

dLa said...

hahahhaa.
d plak ekk mat buah?

HazirahMahadzir said...

duhh..musim buah boley la jadi buah..
musim tengkujuhh??

T__T

~nEeYsA~ said...

mat bunga spesies jiwang..
ko pun jiwang gak!
hahahaha...

x sbr mndgr wrtwn menemurmh kakijln bila mnjdi mat buah..
kih2...

inn said...

sengal..

wanhamery said...

merepek sambil makan kerepek....