Tuesday, April 14, 2009

musim bunga di taman terindah

~aku ingin menjadi mimpi indah~dalam hidupmu~ aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau sentuh ~karena~ langkah merapuh~tanpa dirimu ~ooo karena~ hati telah letih...
wah! wah! musim bunga sudah tiba. mungkinkah aku patut menukar mode ganas kepada mode jiwang? memandangkan aku ada bakat untuk menjadi seorang jiwang seperti mat bunga. aku rasa aku perlu menonjolkan bakat aku dalam bidang tersebut.

antara yang perlu aku lakukan adakah dengan
menukar perfume menggunakan duit sendiri? atau
menunggu orang menghadiahkan perfume? atau
mencuri perfume kepunyaan kamu?

ah sudah tentulah aku kena tukar guna duit sendiri. takde sape nak hadiahkan aku perfume. kalau curi pulak berdosa. aku taknak mencuri. takut. kalau merompak lain la cerita. berani la jugak. cuba bayangkan aku mencuri nanti kalau kantoi aku kena pukul sampai darah-darah pastu kena hentak dengan pasu dekat kepala lepas tu kena baling helmet dekat muka. hah boleh mati aku. kalau rompak lain la. kena tembak ngan senapang gajah pastu terus mati. takdelah terseksa sangat.kot.

ok sambung. tapi cukup ke hanya dengan menukar perfume boleh menjadi jiwang? tak boleh.
aku kena tukar jel rambut. tetap takde orang boleh belikan. ada sapa-sapa nak belikan tak? tak payah la nak buat-buat tak dengar. aku tau kamu takkan belikan. takpe aku boleh beli sendiri.
yang penting ialah cara aku menggayakan rambut mat bunga. sesiapa ada idea tak? jangan buat aku muntah ok.

oklah itu saja yang aku perlu sekarang ni. semoga misi aku menjadi jiwang (mat bunga) berjaya.



musim bunga di taman terindah sungai marong. eh nampak rumah maggi perisa ayam?


19 comments:

Bok said...

lu nak jadi mat bunga? senang je bai. ko pernah tgk baju jaafar onn bunga2? ko try la pakai.

~nEeYsA~ said...

hahaha...
bgs tol cdgn saudra di ats ni..
hahahha..

dLa said...

nak jd mat jiwang?
wahh.
klo berjaye,gtao dla ehh.
t nk wat knduri 5 ary 5 mlm.
hee.

philoColy said...

nk jd mat jiwang ea..
haha..
smoge successsss..

misz benida said...

cntiknye msim bnga die..
huhuhuhu

nurain said...

ahahahhaha..

*gelak guling2*

MentaRi MaLaM said...

salam...
huhuhu...
kena wat rambut panjang sikit..
sikat ke tepi..
hehhehehe

oranglidi said...

woi2!!

nak jadi mat bunga, jual a bunga!

dah2.. xyah teruskan niat yang berlawanan gender lu! wat malu orang lidi je.

.kakijalan. said...

bok: haha bagos gak cadangan ko. tapi aku rasa nak try kain pelekat bunga2 la. jaafar on penah pakai tak.

neeysa: haha memang bijak.

dla: eh nape nak buat kenduri pulak?

philocoly: semuge success?? haha aku gurau je lah.haha.

misz benida: cantik kan? jangan jeles.huhu.

nurain: ko nak aku jadi mat bunga tak?haha.

mentari malam: hehe. thnx. aku nak try.haha.

oranglidi: jual bunga pun dah cukup ke? macam mana kalau jual pasu bunga?

atyrah said...

selamat berjaya

madihahzubir said...

sg marong pn d musim bunga?waahh..kena turun bentong ni tgk.hakhakhak.umh megi pise aym..umh ko ne lak weii??

inn said...

salah bace ke nieh.haha:D

bok said tue seharusnya kamu praktikkan.hehe

adjLA said...

baru aku tau.
ko mat bunge.
xyah cover2 lg.
haha

imanan kamila said...

ngeh2 kewl2

nia salina said...

halo halo jgn ngelat a pi buat ..dh baca kan?LOL

~m[0][o]n.P[o]R[L]o~ said...

tah.
mne aku tahu.
pe kate ko tnye yusuf islam ke hasan din ke..
wahaha

.kakijalan. said...

atyrah: wah wah ko pun turut menyokong aku. thnx.haha.

madihahzubir: mestilah. ko ingay sgmarong ada salji je ke.haha. umah aku dekat atas pokok tu tak nampak ke?haha.

inn: betul la. haha tak mungkin aku nak pakai.

adjla: lah. baru tau ke? hahaha.

imanan kamila: ngah2 ngih2

nia salina: ala. ok ok akan menyusul nanti.

moon porlo: alahai napa tak tau. baru nak mintak bagi ceramah tadi.huhu

Good Boy In Charge said...

bukan kah malaysia panas dan lembab sepanjang tahun?

oranglidi said...

apa? jual pasu? nak wa baling kat lu? lu jadi punk ok skit..