Wednesday, March 11, 2009

lebih baik korang ceria naa..!

Hari tu.
Aku belajar sesuatu yang amat berguna.
'Hari ini kepunyaan aku'
Korang tahu kenapa aku cakap macam tu?

Kalau kita nak jadi orang yang sentiasa ceria, orang yang berfikiran positif, kita mesti memikirkan apa yang kite sedang lalui iaitu hari ini.
Apa yang akan kita lakukan semuanya adalah untuk hari ini.
Jangan dikisahkan tentang hari semalam.
Jangan pula disibukkan tentang hari esok.

Hari semalam ialah semalam.
Walau apa pun yang berlaku hari semalam takkan datang kembali.
Hari semalam baik atau buruk ia tetap adalah semalam.
Jadi jangan dikisahkan tentang semalam.

Hari esok pula ialah untuk esok.
Jangan terlalu difikirkan apa yang akan berlaku esok kerana esok belum tentu ada.
Esok belum tentu kita akan lalui.

Apa yang penting,(bukan kerjasama ye) kita akan menjalani hari ini.
Anggap la hari ini ialah hari terakhir kita.
Hari untuk melakukan segala-segalanya yang kita mahu.
Hari ini untuk menceriakan diri kita.
Hari ini untuk menyiapkan segala tugasan kita.
Hari untuk menceriakan sesiapa sahaja.
Baiklah.
'Hari ini kepunyaan kita'.

ps: hari ni aku berjaya pergi kerja.

6 comments:

sciatic blurr said...

hm xkeje k,blaja agik..

p/s;hari nie kmo bjaye g kje??hm mksudnye sblom2 nie kmo mlz g kje la yuk??hhuhuhu

.kakijalan. said...

aih sciatic blur.
kan da ckp sblm ni kne lupekan.
so, aku lupe g keje x.hehe

Ajwin Ajeera said...

kn best klu masa bole berputar2
huhu

FuzZ said...

so ko da sehat la nih..
maka ko pn da dpt g keje dgn jayanya.
tahniah utk kamu.
semoga kau lebih berhati2.
(pesanan bersama mimik wajah yg serius)

.kakijalan. said...

awin: btol3 slh!(upin upin versi 2). nk putarkan mase kne gune 'pintu suke ati kau je' or 'mesin buang mase' ciptaan doremon.

fuz: aih. sjak bile ko jd bek ni?
taw2 je kan.
terharu.ceh.

nurain said...

hari ni saya berjaya menghabiskan masa yg bosan..

again

hoh..mish wonderpet..lame x nengok

demm