sedang aku menunggu pelanggan tatkala sedang meniaga, kedengaran suara riuh rendah di belakang rumahku. jam sudah menunjukkan pukul 11 malam. waktu macam ni mesti sepatutnya waktu tidur bukan? ok tak ramai. tapi ia tetap waktu tidur. ok kembali ke cerita asal.

dari alunan suara dan lirikan mereka, aku dapat mengagak ada sekumpulan manusia berbangsa cina membuat kebisingan di malam hari. (cina tempatku kadang-kadang agak kecoh)
tiba-tiba idea bernas gredAA tercetus oleh kami. sedikit perbincangan telah dilakukan dan mereka (aku terpaksa duduk kerana masih lagi berniaga) telah bersiap sedia. dengan berbekalkan topeng hantu dan kain putih (aku rasa kain telekong la), mereka memulakan misi.

dan tiba-tiba
"aaaa!!"
"aaaaaaaa!!"
aku dapat mendengar jeritan momok dari kedaiku. seakan-akan menjerit ketakutan melihat hantu. haha puas hatiku. aku yakin mereka telah berjaya. "aku bangga dengan kamu semua" (nada seorang bapa memuji anaknya).

selang beberapa minit,
" wei. kau tahu tadi kelam kabut cina tu lari masuk rumah!"
"diorang buat birthday party tadi, ambek kau memekak lagi.haha"

selepas menutup kedai. kami meraikan kejayaan kami dengan menshisha. sila tarik nafas.
kamu percaya x? percayalah.




p/s: ini bukan ketika earth hour ok?

21 Comments

komen sikit?

Ajwin Ajeera said…
eeiiii.
tak baik oh korg ni..
ksian org tu nk buat bday party..
lalalallaa
Nuts said…
kejiznya kau...
madihahzubir said…
kijam nk mati korg ni.org wt birthdy party korg spoilkn..siap shisha lg nk raikan.klu ak jd org cine 2 ak tikam korg dr blkg..kakakakaka!
cikNiarun said…
hahhahha..ni mg kje gile..wakakkakakak

muke momok tu seram gile..kalo la de cine2 tu yg sakit jantung..~
ajwin ajeera: dorang lagi tak baik oh.
kesian kat anak-anak kecil yang sedang tidur.
huhu.

nuts: mereka lagi keji.betul.

madihahzubir: haha. baru diorang sedar sket perbuatan diorang tu. nak wat bithday party pun senyap-senyap dah lah.

neeysa: betul-betul. teruk kan cina tuh.hehe

nurain: oke nanti ko buat birthday party jangan lupa jemput KAMI ok?
Anonymous said…
hahaha..
jht gile..
tp pnday gk wat cetu..
haha..
philocoly: haha. bijak kan kami?
Ajwin Ajeera said…
ececeh.
dan2 je..
pdhal mna ada bdk kecik tinggal situ an?
haha
Shoujiroh said…
wah cam best je shisha tu...
wawhahahaa...
tp...
best lagi kacau org smbut bufday...
hahaahahaha...
nia salina said…
i ada 15 botol sisha dirumah..tetapi tak pernah bertukar sebegini rupa.herm menarik..o ye smua komen di blog i akan di balas ke tuan punya blog n die blog i juga.untuk kebaikan bersama
Boo™ said…
baik lah sgt..
huhu~
iamredranger said…
nenek kebayan pon isap shisha.
gle sempoi..haha
dLa Suri said…
bergaye ohh momok hisap shisha. hahaha
Bok Aizad said…
aku pernah gak buat camni kat member aku time die tido. sampai skrg die tak bangun dari koma. kesian.
ajwin ajeera: eh ada la kanak-kanak. ramai. kawasan perumahan tau.

azrul_amigo: best oh shisha. marilah join.huhu. ko nak buat party bagitau aku.

nia salina: peh. 15botol? kamu meniaga shisha ke?

boo: iya.terima kasih.haha.

adjla: ni baru nenek kebayan. ko belum tengok nenek aku lagi. shisha pon die x isap.hehe

dla: mestilah. gaya penting. gaya itu keunggulan.

bok: haha kesian tol membe ko. ko patut buat time die bangun tido. maybe die xkan koma lagi.
Costa Rica said…
sungguh ngeri ..huahauhuhau
anda antra yang kne tag...sila check entry
GuLe2sweet said…
haha .. sadis betul .
daku rs kompem ni pengalaman paling ngeri dlm sejarah menyambut ary jd die .
haha .. lawak lah .
Ain said…
hehe,nasib inn nie kuat semangat orgnye..haha eh inn cakap sayang itu tanda inn hargai pembaca yang bg komen dan inn memang selalu cakap sayang dengan semua.

oklah sayang..haha(skandal lagi aku.haha)
costa rica: tag? ape tu?haha

ajwin ajeera: ok:)

gule2sweet: iya. daku pun rasa begitu juga.hehe.

inn: ni baru sket inn. belum tunjuk hantu sebenar lagi. tengok kuat lagi tak semangat kamu.

ok abang.haha.
Previous Post Next Post